Springen naar inhoud

albumine met Broomcresolgroen

• Log in om te kunnen reageren

ceitwa

ceitwa

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2008 - 15:45

ik heb hiervoor een voorschrift staan in klinische chemie voor analisten maar ik vind dat niet duidelijk.
ten eerste ---wat is Brij-35
ten tweede moet de succinaatbuffer op ph gesteld worden met 0.25mol/l NaOH maar is dit ook het oplosmiddel? en zo nee in hoeveel los je barnsteenzuur en natriumazide op voor je het op pH stelt (gelijk tot een liter en dan op pH of eerst tot bv 500 ml aanvullen en dan op pH stellen en dan aanvullen tot 1000?

als iemand een duidelijker voroschrift heeft kun je dit dan mailen naar 4everellen#gmail.com en natuurlijk # vervangen voor het apestaartje.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 januari 2008 - 15:47

Dit is een forum, geen mailservice. Antwoorden zul je dus ook alleen hier terugvinden, omdat meer mensen daar iets aan kunnen hebben.

ceitwa

ceitwa

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2008 - 17:31

sorry je hebt helemaal gelijk. Maar het gaat me om de antwoorden op de eerste twee vragen en dat voorschrift gemaild zou extra zijn (en idd gemakzucht want da hoef ik het antwoord hier niet over te nemen. Overigens een link naar een goed voorschrift zou ook prettig zijn. Maar ik kom gewoon niet uit het voorschrift zoals het in mijn boek staat ik vind dat nogal onvolledig.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 januari 2008 - 17:58

Brij-35 is polyoxyethyleen(23) lauryl ether, een smeermiddel of glijmiddel voor bijv. een loopvloeistof in auto-analysers.
Meer info?: klik en even doorklikken.
Maar je vindt nog veel meer sites als je googelt op ¬īBrij-35¬ī.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 08 januari 2008 - 20:21

moet de succinaatbuffer op ph gesteld worden met 0.25mol/l NaOH maar is dit ook het oplosmiddel? en zo nee in hoeveel los je barnsteenzuur en natriumazide op voor je het op pH stelt (gelijk tot een liter en dan op pH of eerst tot bv 500 ml aanvullen en dan op pH stellen en dan aanvullen tot 1000?

Standaard neem ik een deel water 200 - 300 ml weegt de stoffen af en los het op eventueel onder roeren en/of verwarmen indien nodig.
Vervolgens vul ik aan tot ruim 900 ml stel de pH bij tot de gewenste waarde mocht het nodig zijn en vul dan aan tot 1 liter.

Vooraf zoek ik wel uit waarvoor de diverse stoffen in de buffer dienen. Hier zou ik me afvragen waarom de azide in de buffer zit want het is niet een al te vriendelijk stofje en meestal overbodig.

ceitwa

ceitwa

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2008 - 23:05

volgens mijn boek zit die azide erin als conserveermiddel.
Er staat nog genoeg van in de gifkast dus kan ik onze studenten weer eens nadrukkelijk op de veiligheidsregels wijzen. Ik zou liever de elisa gebruiken maar onze vakdocenten hebben beslist ( omdat de elisa al in het huidge blok zit) dat we albumine met broomcresolgroen gaan bepalen en als instructeur heb je daar dan maar in mee te gaan. Maar wellicht bestaan er ook voorschriften zonder die azide maar die kon ik niet in mijn voorschriften voorraad terugvinden. Vandaar dat ik die uit het boek maar weer eens uit ga proberen..

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 08 januari 2008 - 23:16

Ik voeg alleen nog wel eens azide toe aan reagens-controlemateriaal/standaardoplossingen waarbij ik over een lange tijd dezelfde batch wil gebruiken, voor de rest maak ik regelmatig nieuw reagens.

ceitwa

ceitwa

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2008 - 10:42

ze gaan het ook aanmaken om gedurende 8 weken te gebruiken dus lijkt me een conserveermiddel wel op zijn plaats.
Er hoeft ook maar 100mg op een liter in. Ik denk wel dat de azide ook nog een ander funtie heeft want bij deze proef verkleurt de indicator bij gelijkblijvende pH (4.2 in dit geval) doordat het een complex vormt met de aan te tonen albumine.

Veranderd door ellen4ever, 09 januari 2008 - 10:43

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures