keuze uitleg

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 25

keuze uitleg

halllo.

ik zit nu in het 2e jaar van een mbo laboratorium opleiding, en ik moet nu keuzes gaan maken tussen de richting die ik op wil. namelijk biologie, chemie of medisch.

de keuze chemie word het niet, maar tussen biologisch en medisch wissel ik nog elke dag. kan iemand me meer uitleggen wat je ermee berijkt. wat ou de verschillen en overeen komsten zijn. watt heb je aan een hbo opleiding als je verdere wilt studeren? welke mogenlijk heden zouden dat dan zijn? zijn met allebei die richtingen dezelfde hbo opleiding?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: keuze uitleg

Op het HBO wordt het kiezen wel wat makkelijker. Bij veel HLO opleidingen worden biologie en medisch bij elkaar gevoegd tot de opleiding biologie en medisch laboratoriumonderzoek.

Volgens mij kun je zowel met biologie als medisch die richting volgen vanaf het MBO. Door deze stap wordt je hoeveelheid kennis in het vakgebied behoorlijk verruimd en leer je veel dingen zelfstandig aan te pakken.

Ik kan je verder niet veel vertellen over de richtingkeuze op het MBO. Misschien is een gesprek met een docent of decaan wel een goede optie.

MvG Ron

Reageer