Citroenzuurgehalte in toiletreiniger

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Citroenzuurgehalte in toiletreiniger

Geache meneer/mevrouw,

In verband met het vak Scheikunde moet ik samen met mijn twee medestudenten een verslag maken over: "Het citroenzuurgehalte in toiletreiniger ", maar eerst moeten we op het internet naar een uitgewerkt proef hierover zoeken en uitvoeren. Ik heb op het net gezocht, maar heb niet gevonden.

Kunt U mij uitleggen hoe ik deze proef moet uitvoeren en wat ik nodig heb voor om deze proef uit te voeren.

Vriendelijke groeten,

Vanny

Berichten: 677

Re: Citroenzuurgehalte in toiletreiniger

Ptobeer allereerst wat algemene info op te zoeken over de samenstelling van toiletreinigers. Verder: hoe zou je citroenZUUR kunnen analyseren?

Berichten: 516

Re: Citroenzuurgehalte in toiletreiniger

Misschien kan je al op weg geraken door in de zoekfunctie "citroenzuur" in te typen. Ik zag er enkele topics over staan, en misschien haal je er dan andere ideeën uit.

Ook is aan te raden om eens in een bibliotheek te gaan snuffelen. Dikwijls vind je daar betere informatie, zeker als het gaat om concrete proeven. En dan zijn universiteitsbibliotheken zeer sterk aan te raden!

Als je verdere vragen hebt, stel ze maar gerust, maar verwacht niet dat wij hier even een hele proefopstelling voor je neerpennen. Je leert er meer uit door ernaar te zoeken! Maar niet opgeven, het staat ergens wel beschreven, zeker van!

Berichten: 2

Re: Citroenzuurgehalte in toiletreiniger

Ik ben op zoek gegaan naar informatie over citroenzuur, maar kon bijna niks over de samenstelling van toiletreiniger vinden. Ik heb verder nog enkele proeven waarbij de citroenzuurgehalte bepaald moet worden gevonden en denk dat ik al ongeveer een beeld heb hoe ik die proef kan uitvoeren.

Berichten: 316

Re: Citroenzuurgehalte in toiletreiniger

Ik zou ook proberen verschillende soorten toiletreiniger te analyseren. Er zal allicht verschil in zitten. Waarschijnlijk ook in de hoeveelheid citroenzuur.

Reageer