Springen naar inhoud

Zeewater

• Log in om te kunnen reageren

Spideyray

Spideyray

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2008 - 22:55

Hoe kan ik zeewater namaken ? De formules kan ik elders vinden, maar hoe kan deze nitwit met een simpele formule zeewater namaken ? Zonder dat ik naar het strand moet om zeewater te gaan halen. Ik wil dit omdat huidproblemen heb en gemerkt heb dat zeewater de overlast vermindert. Totdat de medici een passende oplossing hebben gevonden.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 26 januari 2008 - 23:31

Gewoon zeezout kopen en oplossen.

epiphonix

epiphonix

• >250 berichten
  • 915 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2008 - 23:49

Probeer eens fysiologisch water op je huid? (dat is een 0,9% NaCl (keukenzout) oplossing).

Baadt het niet, dan schaadt het niet (ze geven fysiologisch water als vervangproduct voor (bloed)serum, dus intraveneus - op je huid kan dit dus echt geen kwaad).

Pink Panther

Pink Panther

• >250 berichten
  • 516 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2008 - 02:59

hangt er natuurlijk vanaf welk zeewater je hebben wil... ik bedoel, van welke zee

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 januari 2008 - 12:21

Gewoon zeezout kopen en oplossen.

Ik vind dit een prima en uitvoerbare oplossing. Misschien is zeezout wel wat duur.

Het gaat uiteindelijk om de werking van het opgeloste zout. Zeezout bevat naast natrium en chloride, ook bromide, sulfaat, bicarbonaat, magnesium, calcium en nog wat andere stoffen in lagere concentraties. Ik betwijfel of deze ionen een andere, toevoegende werking hebben dan alleen het opgeloste NaCl.

Volgens mij kun je gewoon met keukenzout af. Noordzeewater heeft een zoutconcentratie van ca. 3 %, oftewel ca. 30 g/l.

Spideyray

Spideyray

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2008 - 12:05

Ik ga het met zeezout proberen, voor mijn perzikhuidje. Geweldig hoe jullie al dat water in die pakjes hebben gekregen ! Thanks voor the trouble !

Veranderd door Spideyray, 30 januari 2008 - 12:10

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures