[scheikunde] Parameter

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 52

[scheikunde] Parameter

Ik moet voor mijn huiswerk zeggen wat men onder een paramater verstaat in de klinische chemie. Ik ben opzoek gegaan en terecht gekomen op Wikipedia, alleen die uitleg snap ik niet! Zijn er mensen die het me makkelijker kunnen uitleggen?

Bij voorbaat dank!

P.S. Zie hier de tekst: Het woord parameter wordt ook in andere natuurwetenschappen gebruikt in de betekenis van omstandigheid of factor van belang. Binnen een model kunnen de verschillende parameters veranderd worden om de uitkomst van het model te testen.'' Het kan ook zo zijn dat ik het begrip al fout heb [!]

Re: [scheikunde] Parameter

Parameter = factor van belang

Afhankelijk van de context kan het een uitslag zijn bv x mmol HB is een parameter voor de arts om anemie vast te stellen maar ook een golflengte voor de meting van HB of ml voor de verdunning van het volbloed voor de Hb bepaling enz.

Berichten: 52

Re: [scheikunde] Parameter

Dankjewel, ik ben geholpen! :D

Berichten: 4

Re: [scheikunde] Parameter

Als onderdeel van mijn stage opdracht moet ik een overzicht van de parameters die bepaald worden opgeven. Bedoelen ze dan bijv. het Percentage olie (Die is gemeten met een NIR). Is dit dan de parameter die bepaald moet worden? en het NIR apparaat is dus niet de parameter?

Zou iemand hier een antwoord op kunnen geven?

Groeten stefan,

Reageer