plasticsoort

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

plasticsoort

Ik ben op zoek naar een grote lap (3x2m.) plastic van het materiaal waar die witte frietbakjes van zijn gemaakt. Ik wil dat op een frame spannen en er vanaf de achterkant met een beamer doorheen projecteren. Weet iemand welk materiaal ik bedoel? Waar is het te koop en is het duur?

Zijn er alternatieven, misschien een bepaald soort folie?

Ik zoek materiaal dat dun genoeg is om doorheen te projecteren, maar dik genoeg zodat de lamp van de beamer er niet doorheen schijnt.

Iemand suggesties?

Berichten: 774

Re: plasticsoort

Misschien in een doe-het-zelf-zaak

Je kan anders ook eens een Polymeerfabriek contacteren...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: plasticsoort

Ik zoek materiaal dat dun genoeg is om doorheen te projecteren, maar dik genoeg zodat de lamp van de beamer er niet doorheen schijnt.
Feitelijk is dat een tegenstelling. Als je er doorheen wilt projecteren moet het dus het licht van de beamer doorlaten.

Is het de bedoeling dat je een beamer aan de ene kant hebt staan, en publiek (o.i.d.) aan de andere kant? Dan zou je ook (eenvoudig gezegd) een groot wit, effen tafellaken kunnen proberen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 3

Re: plasticsoort

het komt inderdaad nogal nauw als het gaat om het doorlaten van het licht.

De projectie moet wel te zien zijn, maar de lamp van de beamer niet.

Ik ben op zoek naar een plastic omdat papier en stof een te grove structuur hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: plasticsoort

Da-Tex projectiedoek is een speciaal lichtdoorlatende doeksoort zonder hotspot, ideaal voor projectie waarbij de projector achter het projectiescherm wordt geplaatst (doorzicht). Door de hoge reflectie is deze doeksoort in het bijzonder geschikt voor ruimten met veel omgevingslicht. De kijkhoek is in totaal 60°.

Afbeelding
Prijzen hebben we het niet over (want duur), maar je zou al kunnen proberen om (zoals in de illustratie) de beamer onder een hoek op het scherm te plaatsen, zodat kijkers niet "door het scherm" recht in de beamer kijken.

Edit: Bron: http://www.avenmeer.nl/Algemeen/Faq.php
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 3

Re: plasticsoort

Dank voor de tip.

Ik ga er naar op zoek.

Berichten: 552

Re: plasticsoort

Polystyreen is hoog-transparant.

Reageer