Springen naar inhoud

Gedestilleerd water

• Log in om te kunnen reageren

*_gast_BrightEyes_*

• Gast

Geplaatst op 06 februari 2008 - 17:52

Hallo allemaal,

Er is al eens een vraag over dit onderwerp geweest, maar daar kon ik niet het antwoord vinden waar ik naar op zoek ben. Ik wil collo´daal zilver maken en in het 'recept' staat dat ik gedemineraliseerd water moet gebruiken. Nu ben ik naar de apotheek gegaan en daar hadden ze alleen gedestilleerd water en dat heb ik dus maar gekocht. De mevrouw van de apotheek zei namelijk dat gedestilleerd water ook gedemineraliseerd is, maar dus ook nog verder bewerkt zeg maar.
Is gedestilleerd water dus ook altijd gedemineraliseerd?
Op de site die over dat collo´daal zilver maken gaat zijn discussies over het wel of niet gebruiken van gedestilleerd water. Weten jullie daar misschien ook iets (zinnigs) over te vertellen? Alvast bedankt voor de medewerking en goede tips!!!! :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 februari 2008 - 18:03

Gedestilleerd water is gedemineraliseerd. Demineraliseren betekent: ontdoen van mineralen.
Omgekeerd geldt niet dat gedemineraliseerd water gedestilleerd is.
In het algemeen is gedestilleerd water zuiverder. Gedemineraliseerd water bevat altijd nog opgeloste gassen en ook nog organische verbingingen die in het oorspronkelijke water aanwezig zijn.

Veranderd door Marjanne, 06 februari 2008 - 18:04

Don Carbazone

Don Carbazone

• >250 berichten
  • 552 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2008 - 18:05

Gedestilleerd water is zuiverder dan gedemineraliseerd. Bij het demineraliseren verwijdert men 'alle' anorganische zouten (en dus ionen) mbv een ionenuitwisselaar. Voor het destilleren gaat men nog een stapje verder en worden organische stoffen en resterende zouten verwijderd mbv destillatie.

edit: net te laat

Veranderd door Don Carbazone, 06 februari 2008 - 18:05

*_gast_BrightEyes_*

• Gast

Geplaatst op 07 februari 2008 - 09:53

Zoiets vermoedde ik al. Het is net als een koe, die is wel altijd een rund maar een rund is niet altijd een koe.

Hartstikke bedankt, ik weet genoeg!!!!

[|:-)]

(eigenlijk klopt die vergelijking niet helemaal, want een rund kan soms wel een koe zijn maar demi water is nooit gedestilleerd.....die vlieger ging dus niet echt op)

Veranderd door BrightEyes, 07 februari 2008 - 09:58

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures