Gedestilleerd water

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Gedestilleerd water

Hallo allemaal,

Er is al eens een vraag over dit onderwerp geweest, maar daar kon ik niet het antwoord vinden waar ik naar op zoek ben. Ik wil colloïdaal zilver maken en in het 'recept' staat dat ik gedemineraliseerd water moet gebruiken. Nu ben ik naar de apotheek gegaan en daar hadden ze alleen gedestilleerd water en dat heb ik dus maar gekocht. De mevrouw van de apotheek zei namelijk dat gedestilleerd water ook gedemineraliseerd is, maar dus ook nog verder bewerkt zeg maar.

Is gedestilleerd water dus ook altijd gedemineraliseerd?

Op de site die over dat colloïdaal zilver maken gaat zijn discussies over het wel of niet gebruiken van gedestilleerd water. Weten jullie daar misschien ook iets (zinnigs) over te vertellen? Alvast bedankt voor de medewerking en goede tips!!!! :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Gedestilleerd water

Gedestilleerd water is gedemineraliseerd. Demineraliseren betekent: ontdoen van mineralen.

Omgekeerd geldt niet dat gedemineraliseerd water gedestilleerd is.

In het algemeen is gedestilleerd water zuiverder. Gedemineraliseerd water bevat altijd nog opgeloste gassen en ook nog organische verbingingen die in het oorspronkelijke water aanwezig zijn.

Berichten: 552

Re: Gedestilleerd water

Gedestilleerd water is zuiverder dan gedemineraliseerd. Bij het demineraliseren verwijdert men 'alle' anorganische zouten (en dus ionen) mbv een ionenuitwisselaar. Voor het destilleren gaat men nog een stapje verder en worden organische stoffen en resterende zouten verwijderd mbv destillatie.

edit: net te laat

Re: Gedestilleerd water

Zoiets vermoedde ik al. Het is net als een koe, die is wel altijd een rund maar een rund is niet altijd een koe.

Hartstikke bedankt, ik weet genoeg!!!!

Afbeelding

(eigenlijk klopt die vergelijking niet helemaal, want een rund kan soms wel een koe zijn maar demi water is nooit gedestilleerd.....die vlieger ging dus niet echt op)

Reageer