Special FX: nepbloed

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Special FX: nepbloed

Ik wil graag dit trucje uit halen: www.instructables.com (zie de youtube-clip)

Maar ik weet niet waar ik de spullen die ik nodig heb, namelijk Potassium Thiocyanate en Ferric Nitrate (Kaliumthiocyanaat en IIzernitraat zijn denk ik de Hollandse namen) kan vinden.

Wat hulp bij mijn zoektocht zou zeer gewaardeerd worden.

Berichten: 1.490

Re: Special FX: nepbloed

via Acros kunnen ze besteld worden maar die leveren niet aan particulieren...

Potassium Thiocyanate (Kaliumthiocyanaat) is via de website hekserij.nl wel te krijgen

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Special FX: nepbloed

IJzer(III)nitraat zou je zelf kunnen maken door ijzer in salpeterzuur (verdund) op te lossen. Je kunt dan het salpeterzuur rustig laten verdampen op een goed geventileerde plaats (buiten). Je houdt dan ijzer(III)nitraat nonahydraat (ferric nitrate) over. Het is verstandig om de kristallen snel met ijskoud water te wassen om laatste restjes salpeterzuur te verwijderen, dat wil je nl niet op je hand smeren.

Als alternatief voor ijzer(III)nitraat kun je ook een ander goed oplosbaar ijzer(III) zout nemen zoals het sulfaat (maar niet het chloride), als je daar wel aan kunt komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Special FX: nepbloed

Niet echt gezond om dat op je handen te smeren

EFFECTEN BIJ KORTSTONDIGE BLOOTSTELLING:

De stof kan effecten hebben op het centraal zenuwstelsel , met als gevolg opwinding en stuiptrekkigen.

EFFECTEN BIJ LANGDURIGE OF HERHAALDE BLOOTSTELLING:

De stof kan effecten hebben op de schildklier en het centraal zenuwstelsel , met als gevolg gestoorde functies (verlaagde schlidklierwrking

Je kan beter echt nepbloed gebruiken

Reageer