Springen naar inhoud

NaCl + roken?

• Log in om te kunnen reageren

basfar

basfar

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2008 - 21:03

Een kennis van mij wou voorkomen dat zijn kinderen later ooit zouden roken. Hij rolde een sigaret en deed in de tabak wat zout. zijn 2 kinderen (beide 15/16 jaar) werden zeer ziek. :eusa_sick: Ze werden wel degelijk ziek omdat er zout in de tabak zat. niemand werd zo ziek van een gewoon sigaret, zelfs niet na de eerste.Wat is de rol van zout hierbij? wordt er dan miss Clgas gevormd?
greetz
basfar

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 februari 2008 - 21:16

Bij de onvolledige verbranding van organisch materiaal (typisch het geval bij een sigaret) in de aanwezigheid van anorganisch chloride (zoals keukenzout) kan chlorering van de verbrandingsproducten tot gevolg hebben. Op deze manier kunnen ondermeer dioxines (=verzamelnaam voor klasse van gechloreerde verbindingen) gevormd worden. Van dioxines is bekend dat ze giftig zijn. Het verbaast me dan ook niet echt dat je er ziek van wordt.

Ik vind het nou niet echt een verstandige methode om je kinderen van het roken af te houden.

Veranderd door DrQuico, 06 februari 2008 - 21:25

hzeil

hzeil

• >1k berichten
  • 1379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2008 - 21:26

Een vreemde manier om kinderen op te voeden. De beste methode is altijd nog: Zelf niet roken en de kinderen niet het verkeerde voorbeeld geven.
Overigens: NaCl ontleedt niet bij de verbrandingstemperatuur ( max. 800o C.) van tabak. Er kan dus geen chloor ontstaan.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

basfar

basfar

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2008 - 22:17

Dank u vor het snelle antwoord. ;)
basfar

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures