proef

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 18

proef

Dag allemaal,

Ik moet een proef bedenken voor natuurkunde waarbij het over redoxreactie moet gaan. ik had als kapstok in gedachten om het over corrosie van schepen te doen. hierbij kan corrosie tegen gehouden worden door een stukje zink. nou had ik dus in gedachten om dit na te bootsen en om de spanning te meten en dit uit zetten tegen de tijd. nou had ik ook in gedacht om te bepalen hoeveel zink er oplost en dus hoe snel de corrosie gaat, wou ik dat neer laten slaan op een platina electrode en dat terug wegen. ik zit me nou alleen af te vragen of dit wel mogelijk is?

Berichten: 173

Re: proef

Wat je beschrijft is een heel simpel experiment. denk dat je het in een gemiddeld scheikunde boek als voorbeeld kan vinden. probeer Atkins ISBN-13: 9780199288588 of Harris ISBN-13: 978-0716776949

Berichten: 18

Re: proef

Heb je messchien ook een idee wat ik nog meer kan onderzoeken?

zodat het wat moeilijker wordt. Ik zat zelf ook al beetje aan te denken om het bij verschillende wateren te testen.

Berichten: 1.379

Re: proef

Wild thing bedoelt hier de kathodische bescherming van een schip met behulp van offeranodes van zink.

Hij schrijft over een schip, een stukje zink en over het meten van een spanning tegen de tijd.

Welk produkt wil hij of zij laten neerslaan op platina?

Mijn advies: Zoek eerst eens op internet, in een boek of in een technische encyclopie naar kathodische bescherming c.q. cathodic protection en kom daarna met een aangepast voorstel.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 18

Re: proef

ik wou eigenlijk het potentiaal meten, ik dacht dat dat verantdert na mate de tijd maar dat is natuurlijk niet zo. ook wou ik doormiddel van die platina electroden de zink er op laten neer slaan zodat je kunt zie hoeveel zink er verdwijnt, maar dan kun je even goed het stukje zink terug wegen.

Reageer