Springen naar inhoud

vervanging voor tisab

• Log in om te kunnen reageren

tymon

tymon

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 februari 2008 - 11:28

wij zijn op school bezig met het bepalen van fluoride in sprite en mineraal water
dat willen wij doen doo middel van standaard additie en dat te meten met ionspecifieke electrode

het enige probleem is dat er op school geen tisab buffer aanwezig is en kunnen het ook niet maken omdat 1 van de ingredienten (1,2 cyclohexyleendinitrotetraazijnzuur)er niets is

de vraag is dus of er een ander iets is dat we als vervanging kunnen gebruiken voor de tisab of de cyclohexy......
tot nu hebben we er niets voor kunnen vinden

alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 februari 2008 - 14:22

En het de school gewoon laten bestellen is geen optie?

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 februari 2008 - 17:55

TISAB kun je kant-en-klaar bestellen. Het is niet duur.

Mocht dat niet lukken, dan zou ik het zonder dat 1,2-cyclohexyleendinitrotetraazijnzuur proberen. Deze verbinding dient voor de complexering van metalen die anders met fluoride een complex vormen. Gecomplexeerd fluoride meet je niet mee; je zou dan te laag uitkomen. De bedoelde metalen zijn vooral silicium, ijzer en aluminium. Ik verwacht echter niet dat de concentratie van deze metalen in Sprite en mineraalwater zo hoog is dat de complexstoring zal optreden.

Ik zou de andere verbindingen van TISAB wel toepassen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures