Boek gezocht

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 53

Boek gezocht

Ik studeer biochemie aan de hogeschool en ik ben op zoek naar een boek over biochemie, vooral om mijn leerstof te verduidelijken omdat de lessen en cursus bij ons wat vaag zijn maar ook als aanvulling.

Ik zoek dus een boek dat de volgende dingen toch behandeld:

- Inleiding Biochemie

- Eiwitten, Suikers en Lipiden

- De cyclussen en metabolische wegen (Eigenlijk heel de metabolische pathway in stukken uitgelegt en de samenhang tussen de stukken)

- Vitamines

- Signalisatie bij dierlijke cellen

- Biochemie bij planten

- Stikstofverwerking

- Oxidatieve stress

- Secundaire metabolieten

- enz...

Als iemand enkele goede aanraders weet (Engels of Nederlands) dan zou je mij hard helpen.
_Destroying in order to Create, Creating in order to Destroy_

Berichten: 516

Re: Boek gezocht

zeer goed en duidelijk boek, dat ik zelf gebruikt hebt (en sporadisch nog steeds eens vastneem), en waarvoor niet erg veel basiskennis vereist is en dat gebruik maakt van mooie en duidelijke figuren:

Biochemistry

auteurs: J.M. Berg, J.L. Tymoczko en L. Stryer

uitgeverij: Freeman (of ook: W. H. Freeman and Company, New York)

Enkel weet ik niet zozeer wat er wel en wat niet in staat, maar het is zeker een goed begin. De belangrijkste dingen staan uiteraard beschreven over net geen 1000 pagina's.

Berichten: 266

Re: Boek gezocht

Biochemistry is inderdaad een bangelijk boek en behandelt volgens mij al je vragen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Boek gezocht

een bangelijk boek
U bedoelt neem ik aan 'belangrijk'...? :D
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 266

Re: Boek gezocht

Een kleine antwerpse tongval :P

Berichten: 53

Re: Boek gezocht