Springen naar inhoud

DNA-->Eiwit

• Log in om te kunnen reageren

nlhyau

nlhyau

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2008 - 08:41

Hallo,

Kan iemand mij helpen? Ik heb een SDS-PAGE + blotting gedaan en wil graag kijken of mijn eiwit tot expressie is gekomen. Het probleem is alleen dat ik weet dat mijn construct ongeveer 1950 bp groot is. Hoeveel kD is dat ook alweer? En hoe bereken je dat? Ik heb het vast weleens gehad op school, maar ben het even kwijt...kan iemand mijn geheugen opfrissen?

Dank je wel!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jurn

Jurn

• >250 berichten
  • 851 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 februari 2008 - 11:52

1D is 1u is 1.660538782(83) × 10−27 kg

Nu heb je enkel nog de gemiddelde massa van een bp nodig, maar die weet ik niet meer uit mijn hoofd
Jurn [WSF - Technicus]

It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

RubenM

RubenM

• >250 berichten
  • 336 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2008 - 14:00

3 bp coderen voor 1 AZ; gemiddelde massa van 1 AZ = 110 Da

Als we het over het gewicht van het basepaar zelf hebben (dus niet over het eiwit waarvoor het codeert) komt 1 bp (natriumzout) overeen met 650 Da.

Veranderd door RubenM, 21 februari 2008 - 14:05

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2008 - 16:54

Je kan je DNA sequentie simpel transleren naar eiwit sequentie en die vervolgens laten berekenen door een simpel programma op internet.

Hansvanderaa

Hansvanderaa

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2008 - 10:40

Een bp komt ruwweg overeen met 300 g/mol (inclusief deoxyribose en fosfordiester).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures