DNA-->Eiwit

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

DNA-->Eiwit

Hallo,

Kan iemand mij helpen? Ik heb een SDS-PAGE + blotting gedaan en wil graag kijken of mijn eiwit tot expressie is gekomen. Het probleem is alleen dat ik weet dat mijn construct ongeveer 1950 bp groot is. Hoeveel kD is dat ook alweer? En hoe bereken je dat? Ik heb het vast weleens gehad op school, maar ben het even kwijt...kan iemand mijn geheugen opfrissen?

Dank je wel!

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: DNA-->Eiwit

1D is 1u is 1.660538782(83) × 10−27 kg

Nu heb je enkel nog de gemiddelde massa van een bp nodig, maar die weet ik niet meer uit mijn hoofd
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: DNA-->Eiwit

3 bp coderen voor 1 AZ; gemiddelde massa van 1 AZ = 110 Da

Als we het over het gewicht van het basepaar zelf hebben (dus niet over het eiwit waarvoor het codeert) komt 1 bp (natriumzout) overeen met 650 Da.

Berichten: 740

Re: DNA-->Eiwit

Je kan je DNA sequentie simpel transleren naar eiwit sequentie en die vervolgens laten berekenen door een simpel programma op internet.

Gebruikersavatar
Berichten: 5

Re: DNA-->Eiwit

Een bp komt ruwweg overeen met 300 g/mol (inclusief deoxyribose en fosfordiester).

Reageer