Tester op GHB in aantocht

Moderator: Astro

Berichten: 32

Tester op GHB in aantocht

Nadat er in het recente verleden een aantal gevallen waren van vrouwen die zijn aangerand of verkracht, is er nu een bedrijf dat strips op de markt gaat brengen waarmee dranken kunnen worden getest op de "rapedrug" GHB.

De methode is vergelijkbaar met het gebruik van pH-papier en geeft binnen enkele seconden resultaat.


Het lijkt er op dat mannen met een slecht sex-appeal binnenkort weer hard moeten werken om aan de vrouw te raken nu hun "troef" binnen enkele seconden kan worden ontdekt.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/3363082...s___.html?p=6,1

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Tester op GHB in aantocht

ik heb er ook iets over gehoord op de radio vandaag


lijkt me interesant
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 774

Re: Tester op GHB in aantocht

Als het niet te duur is, zal het volgens mij relatief goed verkopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Tester op GHB in aantocht

Yeah right.


'Hee schatje, wil je wat van me drinken?'

'Ja hoor, wacht ff, even m'n GHB-test uit mijn tassie halen.'

'...'


En jij gelooft dat de beschikbaarheid van zo'n test wat uitmaakt? Ik niet.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 292

Re: Tester op GHB in aantocht

Naast GHB zijn er nog andere rapedrugs denk maar aan prohipnol

of die tests zinnig zijn ja misschien wel voor de meisjes die echt paranoïd zijn

in plaats van teststrips te kopen geef ik de drie volgende tips


a) aanvaard geen drankjes van mensen die je niet goed kent of niet vertrouwt

b) ga altijd zelf achter je drankje

c) laat je drankje nooit alleen achter

Berichten: 32

Re: Tester op GHB in aantocht

Yeah right.


'Hee schatje, wil je wat van me drinken?'

'Ja hoor, wacht ff, even m'n GHB-test uit mijn tassie halen.'

'...'


En jij gelooft dat de beschikbaarheid van zo'n test wat uitmaakt? Ik niet.

Het zal echt niet zo zijn dat al het tuig dat mensen drogeert met GHB ineens zal stoppen.

Maar ze lopen wel een groter risico om door de mand te vallen, en dat zal voor sommigen een te hoge drempel zijn waardoor het aantal gevallen wellicht zal afnemen.


De mensen die het risico lopen zijn er zelf ook nog bij en moeten ook zeker niet blind vertrouwen op de uitslag van zo'n strip, als ze het niet vertrouwen gewoon weggooien/afslaan en zelf een nieuw drankje bestellen.


Maar ik vind het wel een goed initiatief .

Baat het niet, schaad het niet.

Berichten: 292

Re: Tester op GHB in aantocht

het is misschien wel een goed initiatief maar volgens mij is het gewoon pure marketing. kwestie van een product op de markt brengen als de tijd rijp is en

dan maar geld incasseren.

Kvraag me af wat de directeur van dat bedrijf het belangrijkste vindt het geld dat het hem zal opbrengen of het aantal verkrachtingen dat misschien zal dalen

Berichten: 1.122

Re: Tester op GHB in aantocht

het is misschien wel een goed initiatief maar volgens mij is het gewoon pure marketing. kwestie van een product op de markt brengen als de tijd rijp is en dan maar geld incasseren.
de farmaceutische industrie in een notendop...

Berichten: 2.399

Re: Tester op GHB in aantocht

linolium schreef: het is misschien wel een goed initiatief maar volgens mij is het gewoon pure marketing. kwestie van een product op de markt brengen als de tijd rijp is en

dan maar geld incasseren.

Kvraag me af wat de directeur van dat bedrijf het belangrijkste vindt het geld dat het hem zal opbrengen of het aantal verkrachtingen dat misschien zal dalen
Wat een onzin. Ik vraag me af of de bakker op de hoek wil voorkomen of mensen aan de hongersdood sterven of het misschien doet om in zijn eigenlevens voorziening te voorzien (lees geld te verdienen).........


Nu vervang het brood door medicijn en bakker door de farmaceutische industrie en opeens is het een schande.


Lekkere stemmingmakerij over de farmaceutische industrie.

Yeah right.


'Hee schatje, wil je wat van me drinken?'

'Ja hoor, wacht ff, even m'n GHB-test uit mijn tassie halen.'

Precies zo werkt het dus niet......

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Tester op GHB in aantocht

Napoleon1981 schreef:
Yeah right.


'Hee schatje, wil je wat van me drinken?'

'Ja hoor, wacht ff, even m'n GHB-test uit mijn tassie halen.'

Precies zo werkt het dus niet......
Uiteraard een beetje overdreven ;) , maar ik denk echt niet dat zo'n test gaat helpen om dit soort incidenten te voorkomen.

De beste manier is voorlichting van jonge meisjes en, vooral, voldoende toezicht door anderen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 552

Re: Tester op GHB in aantocht

ik geef bteunissen en linolium toch wel gelijk op dit vlak. Hoeveel producten zijn er ni op de markt die totaal geen meerwaarde hebben maar enkel bedoeld zijn om de portefeuille te vullen van enkele mensen. En de vergelijking met een bakker is niet zo relevant vind ik.

Berichten: 2.399

Re: Tester op GHB in aantocht

Beryllium schreef:
Napoleon1981 schreef:
Yeah right.


'Hee schatje, wil je wat van me drinken?'

'Ja hoor, wacht ff, even m'n GHB-test uit mijn tassie halen.'

Precies zo werkt het dus niet......
Uiteraard een beetje overdreven ;) , maar ik denk echt niet dat zo'n test gaat helpen om dit soort incidenten te voorkomen.

De beste manier is voorlichting van jonge meisjes en, vooral, voldoende toezicht door anderen.
hehe ik was het helemaal met je eens, dat bedoelde ik :D

Berichten: 2.399

Re: Tester op GHB in aantocht

ik geef bteunissen en linolium toch wel gelijk op dit vlak. Hoeveel producten zijn er ni op de markt die totaal geen meerwaarde hebben maar enkel bedoeld zijn om de portefeuille te vullen van enkele mensen. En de vergelijking met een bakker is niet zo relevant vind ik.
Als het geen meerwaarde heeft voor mensen, dan kopen ze het toch gewoon niet of hebben we geen vrije markt meer?

Berichten: 552

Re: Tester op GHB in aantocht

ha, er zijn zoveel (domme) mensen die zich laten meeslepen door de zogenaamde vrije markt. Hoeveel tv shops enzo zijn er wel niet? En allemaal laten ze het gepeupel geloven dat je hun product broodnodig hebt.

Berichten: 2.399

Re: Tester op GHB in aantocht

En dat is dan de schuld van de tvshops? Of toch van de mensen?


Lees nu eens terug, dus is het de directeur van een farmaceutisch bedrijf die de blaam treft voor een onzinnig product of de mensen die het kopen?


Ik ben voor een vrije markt waarin mensen zelf bepalen wat ze op de markt brengen en mensen zelf bepalen wat ze kopen.

Reageer