Springen naar inhoud

Analist Development Program

• Log in om te kunnen reageren

Jolieke_CF

Jolieke_CF

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 februari 2008 - 19:06

Hey allemaal,

Via een Chemistry Career Event ben ik in aanraking gekomen met het Analist Development Program van Checkmark (reqruitmentbureau) link naar de website van ADP

Het lijkt me erg interessant om hieraan deel te nemen, maar ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen! Op internet kan ik niet veel vinden (of ik zoek verkeerd 8-[ ). Op de eigen website staan wel ervaringen, maar die zijn natuurlijk wat 'gekleurd'.

Dus mijn vraag, heeft iemand van het chemieformum aan dit programma meegewerkt? Ik ben zeer benieuwd!! :D

groetjes,

Jolieke

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

gravimetrus

gravimetrus

• >100 berichten
  • 232 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 februari 2008 - 21:18

ADP is voor afgestudeerde HBOers

Jolieke_CF

Jolieke_CF

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2008 - 19:03

Ja dat weet ik, daarom lijkt het me ook interessant! Nog 3 maandjes en ik heb mn diploma in 'the pocket!'... Of ik begrijp je opmerking verkeerd.

Iemand die al deelneemt aan het programma?

Veranderd door Jolieke, 04 maart 2008 - 19:07

ndv1979

ndv1979

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 maart 2008 - 10:10

Ik heb meegedaan aan het ADP programma en ben de eerste persoon geweest die hiermee begonnen is. Toen was het programma nog in de beginfase. Zelf vind ik het een erg goed programma, het is mij goed bevallen. Je leert erg veel in de 3 keer negen maanden bij 3 verschillende bedrijven. Je krijgt ook aardig veel cursussen en dat vond ik ook erg prettig. Je krijgt ervaring met verschillende soorten bedrijven en weet na die 27 maanden beter wat je wel en niet leuk vind en bij welk soort bedrijf je wilt werken, tenminste dat was bij mij zo.
Dus krot gezegd: een aanrader!!

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 maart 2008 - 11:45

Ik hoor weer andere verhalen. Een genoemd nadeel is dat je jezelf vastlegt voor 27 maanden bij ťťn bedrijf. Als het eerste bedrijf goed bevalt, moet je alsnog na 9 maanden na een ander bedrijf. Als je dan het contract wilt ontbinden, moet je alle cursussen terugbetalen (die ook pas laat komen). Aangezien dit tot duizenden euro's op kan lopen, zit je eigenlijk aan het contract vast omdat afkopen te duur wordt.
Verder werd er niet goed gekeken naar reisafstanden/tijden.

NB: Ik heb zelf niet meegedaan aaan checkmark, maar er zijn bij ons bedrijf 3 mensen geweest via checkmark, en 2 van de 3 zouden het niet opnieuw doen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Jolieke_CF

Jolieke_CF

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2008 - 21:08

Mhmmm allemaal nogal wisselende ervaringen!
Dat je er 3 jaar aan vast zit, oke, dat weet je vooraf al. Maar dat het alleen in de randstad is, dat is jammer. Dat betekend verhuizen, verhuizen, verhuizen.

Als het erg leerzaam is, dan zou het een goede optie zijn. Ik weet eigenlijk nog niet echt wat ik wil gaan doen als ik klaar ben!

Bedankt in ieder geval voor de reacties!

lisettehulsman

lisettehulsman

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 februari 2009 - 15:22

Jolieke, ik ben benieuwd of je nou voor dit programma gekozen hebt en wat je ervaringen (tot nu toe) zijn! Of misschien dat iemand anders nog ervaringen heeft?

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 februari 2009 - 17:52

Ortho, ik denk dat je Jolieke beter kunt mailen (zie voor mailadres, als dat nog geldig is, haar profiel). ;)
Jolieke is sinds mei 2008 niet meer op het forum geweest.

Jolieke_CF

Jolieke_CF

• 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 april 2009 - 19:01

Hoihoi,

Ben chemieforum inderdaad even uit het oog verloren! druk druk druk

Nee ik ben het programma niet gaan volgen. Het programma voor
de analytische chemie loopt al langer, maar ik ben meer geÔnteresseerd in
organische chemie. Heb toen contact gehad met ADP. Er werd een organisch chemisch programma opgezet omdat er redelijk wat vraag naar was, waarvan ik dan het proefkonijn kon worden. In mijn opleiding ben ik dat al 4 jaar geweest dus had ik daar niet zoveel trek in. Overigens, in steeds verhuizen ook niet.

Na het behalen van m'n diploma kon ik blijven werken bij mijn afstudeerberijf. En ik moet zeggen dat me dat erg goed bevalt!

Groetjes, Jolieke

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures