DNA afname

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

DNA afname

HELP!!

Bij mijn vader en "verdachte halfbroer" is wangslijm afgenomen voor een vaderschapstest...

nu is het zo dat mijn vader kort voor de test whiskey gedronken heeft en de ander zware shag heeft gerookt kort voor de afname..

ook zijn de staafjes met wangslijm vervoerd in (ja echt waar) een pakje shag!!

de vraag is nu in hoeverre kan eea de test beinvloed hebben daar er geen overeenkomsten in de resultaten waren....

is het noodzakelijk de test over te doen of is de invloed minimaal???

Wie kan mij helpen??

de "volle" zoon..

Berichten: 516

Re: DNA afname

Zo'n test wordt gedaan op basis van DNA overeenkomsten. Van de cellen die van de wang werden geschraapt, wordt een DNA extractie gedaan. Op basis daarvan zal men overeenkomsten gaan zoeken.

Ik moet je spijtig genoeg melden dat jouw vader nog liters whiskey gedronken mag hebben, of 20 pakjes sigaretten na elkaar, er zal geen verandering optreden in zijn DNA.

Het resultaat van de test blijft dus even betrouwbaar.

Als er toch enige twijfels zijn, doe dan een tweede test, een zogenaamde second opinion, bij een andere arts, een ander ziekenhuis. Misschien is er een fout gelopen in de procedure (zogezegd de potjes verwisseld). Maar eerlijk gezegd, dit komt amper in zeer weinige gevallen voor en ik zou er mijn hoop niet volledig op stellen.

Veel sterkte.

Reageer