Koffie

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Koffie

elke ochtend koffie (of thee) waarom eigenlijk deze dranken

hoeveel drinken jullie eigenlijk? en vooral ook waarom?
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 14

Re: Koffie

Ik drink elke ochtend en middag koffie, vooral omdat ik het lekker vind.

Dus meestal 2 à 3 kopjes op een dag.

Maar soms drink ik ook wel eens een dagje niks, zonder ergens last van te hebben, dus ik ben niet verslaafd! (zoals sommige mensen beweren) ;)
We feed upon each other's mouths and minds like ants with social stomachs.

Weston La Barre

Berichten: 292

Re: Koffie

Ik drink zelden koffie en nooit geen thee.

Wel elke dag ice tea :P

Ik drink enkel koffie tijdens de examens met als reden wakker te blijven.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Koffie

Ik drink ´s ochtends thuis 1 koffie en bij aankomst op mijn werk nog een. Na de lunch een bloedsterke, heel zoete espresso, met een truukje uit de automaat getapt. Lekker....

´s Avonds thuis na het eten nog twee koffie. Lekker, maar op dat moment toch ook wel om even door dat slaperige moment heen te komen. :oops:

Thee drink ik vrijwel nooit, zeker niet uit een automaat.

Ik vind koffie op bepaalde (de geijkte) momenten erg lekker. Voor de rest drink ik net zo lief melk.

Berichten: 23

Re: Koffie

Ik drink op mijn werk tussen de 6 en 12 bekertjes zwarte koffie. Thuis drink ik niet vaak koffie, maar als ik dat doe, dan drink ik espresso van zelfgemalen bonen.

Ik heb in het weekend en als ik dan niet hoef te werken gelukkig geen weekendmigraine door caffeineafhankelijkheid, maar ik drink dan vaak 's ochtends een kop Yerba Mate, dus ik speel vals. ;)

Ik drink koffie omdat ik het lekker vind (mijn eigen koffie) en uit de automaat op mijn werk, omdat het enige is dat te drinken is. Ook weleens om de hele nacht door te werken, maar eigenlijk werkt het niet zo goed om wakker van te blijven.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Koffie

op het werk zetten wij (de bakkers) zelf onze koffie. stukke beter dan die automaat troep. drink dan tussen de 2 en de 5 mokken per dag
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 915

Re: Koffie

Ik drink enkel koffie tijdens de examens met als reden wakker te blijven.

Lekker, maar op dat moment toch ook wel om even door dat slaperige moment heen te komen.


Helpen tegen de slaap doet koffie echter niet. - Let niet op het post-uur - Het zou effectief zijn omdat het een warme drank is die je dus traag moet verorberen. (Warme melk zou dus even effectief zijn).

Knal mn idee nu niet direct af he ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Koffie

Uiteraard, ware het niet dat in melk een stof zit die kan worden omgevormd tot serotonine, dat een natuurlijk slaapmiddel is :P

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Koffie

en mensen (waaronder ik) alergische reacties vertonen op melk

ik slaap er lekker van maar krijg er heeeeele mooie rode kussens van wanneer ik dan een bloedneus krijg
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Koffie

Knal mn idee nu niet direct af he ;)
Helaas, epiphonix:

Afbeelding

Berichten: 292

Re: Koffie

[QUOTE]Helpen tegen de slaap doet koffie echter niet. -

Koffie bevat toch caffeïne waardoor je minder moe wordt. Doe er dan nog een klontje suiker bij en dat is ook al goed tegen moeheid.

Zodus waarom zou koffie niet helpen tegen de slaap.

het help bij mij alleszins, al sluit ik niet uit dat het misschien in mijn hoofd zit dat ik er minder moe van wordt :P . Ik weet dat er een woord is voor pillen enzo die niet helpen maar je denkt van wel maar ik kan er niet opkomen. Gelieve mij de term te zeggen of ik ga er de ganse dag over denken :D

EDIT : de term is een placebo, kben er dan toch nog opgekomen ;)

Berichten: 4

Re: Koffie

Ik drink smorgens alleen koffie als ik 6 uur of minder geslapen heb (dan is echt de nood aan de man).

Voor de rest altijd als ik smiddags terug kom van school, en meestal een of twee keer savonds nog.

Ik drink alleen meer als het proefwerkweek is, of iets dergelijks, en ik weer eens tot laat zit te leren.

Thee altijd op zaterdag middag en zondag middag bij de verse broodjes en de spek / ei / bloedworst traditie \o/.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Koffie

o oh britten

denk dat ik me post in moppentapper maar even moet verwijderen.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 4

Re: Koffie

Ben geen Brit >_<.

Ben half Duits en Half Nederlands maar dat heeft er niks mee te maken verder.

Spek, ei en bloedworst eten we omdat het hier een boerenstreek is \o/ en de familie aan mijn moederskant dat al generaties lang doet eigenlijk.

edit: oh ja en de thee smaakt er gewoon goed bij :P

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Koffie

ok gelukkig
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer