Koffie

Moderator: Rhiannon

Berichten: 149

Re: Koffie

of van statistiek ArcherBarry??

(zie handtekening..)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Koffie

dat kan ook ja
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 23

Re: Koffie

Weer een beetje 'on topic'. Ik ben sinds een week gestopt met koffie drinken. Ik was nogthans een grootverbruiker, dus ik drink momenteel wel een substituut.

Het vervangende drankje dat ik nu drink is Yerba mate. Ik voel me minder opgejaagd dan door koffie, maar blijf zowel wakker en alert, als ontspannen. En de smaak vind ik ook erg lekker.

Berichten: 149

Re: Koffie

En de smaak vind ik ook erg lekker.
Iets smaakt lekker ja?

hihihi.. ik weet dat ik niet op iedere slakje zout mag leggen maar ik kan het in dit gevaal niet laten..

Any way.. Ik heb ook van de koffie afgestapt en heb nergens last van..

Ik ben altijd banger voor de koffie crisis dan voor de olie crisis. Stel je voor dat alle koffieboeren het werk neerleggen.. Instorting van de economie

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Koffie

Haha, daar zou je best nog wel eens gelijk in kunnen hebben
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 23

Re: Koffie

Maundu schreef: Iets smaakt lekker ja?

hihihi.. ik weet dat ik niet op iedere slakje zout mag leggen maar ik kan het in dit gevaal niet laten..
Het is juist goed dat mensen de moeite nemen om anderen op contaminaties te wijzen. De verloedering van de taal begint blijkbaar zelfs bij mezelf al. Bedankt.

Berichten: 149

Re: Koffie

Franz schreef:
Maundu schreef: Iets smaakt lekker ja?

hihihi.. ik weet dat ik niet op iedere slakje zout mag leggen maar ik kan het in dit gevaal niet laten..
Het is juist goed dat mensen de moeite nemen om anderen op contaminaties te wijzen. De verloedering van de taal begint blijkbaar zelfs bij mezelf al. Bedankt.
no worries..

ik zag dat mijn post ook niet geheel zonder fouten was.. :D

Berichten: 243

Re: Koffie

's Avonds drink ik meestal espresso uit de espressomachien bij ons thuis. 's Ochtends dan thee en op school 2 chocomels van thuis. Soms dan nog warme chocomel uit de automaat met 2 suikers :D

Berichten: 149

Re: Koffie

's Avonds drink ik meestal espresso uit de espressomachien bij ons thuis.
Dat moet ik echt niet doen.. Als ik dat zo doen hoef ik niet eens te proberen te gaan slapen.. Stuiter ik alle kanten op..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Koffie

tja zo reageerd iedereen weer anders. Ik kan een dubbele extra sterke espresso op drinken en nog in slaap vallen achter me computer :oops:
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 243

Re: Koffie

Net warme chocomel op met twee suikers :lol:

Berichten: 654

Re: Koffie

Een lekkere zwarte dubbele ristretto van vers gemalen bonen is niet te versmaden :lol:

Berichten: 243

Re: Koffie

Medestudent naast me gaat helemaal los op het toetsenbord (door de koffie denk) :P

Berichten: 11

Re: Koffie

Sinds ik het boek Coffee flavor chemisty heb doorgebladerd kijk ik toch anders naar koffie...

Acetonitrille, methane, ethane, butane, pentane, benzene, diverse derivaten van thiazole, pyridines, keto esters etc, etc. Eigenlijk zit de complete voorraad van een organisch laboratiorium (excl. de anorganische stoffen) in koffie.

'benzene, identified by Heins et al.() in a headspace analysis of commercial roasted beans.... gave a concentration of 0.1-0.15 ppm in roasted coffee.'

Koffie is met recht een 'rich mixture'. Chemofoben zouden eens moeten weten wat ze dagelijks naar binnen gieten.... :D

Berichten: 13

Re: Koffie

Koffie is met recht een 'rich mixture'. Chemofoben zouden eens moeten weten wat ze dagelijks naar binnen gieten....
Tsja, dan zou je wel bezig kunnen blijven. Ik heb vlak na mijn studie een aantal jaren bij de IFF in Tilburg gewerkt (International Flavours and Fragrances) op de afdeling Flavours. Buiten de natuurlijke smaakstoffen die daar werden geproduceerd werden er ook een aantal smaakstoffen gemaakt. Deze stoffen waren over het algemeen veiliger dan de natuurlijke. Neem als voorbeeld de aardbei: daar zitten zo'n 400 verschillende stoffen in die zich voor een groot deel bezig houden met de smaak. Een aantal van deze stoffen zijn phenolen en benzeenverbindingen, terwijl deze verbindingen niet echt bepalend zijn voor de smaak. Bij de IFF weren die dan ook weggelaten. Aardappelen bestaan zelfs uit zo'n 700 verschillende stofjes.......

On topic: ik drink GEEN koffie (verdraagt mijn maag niet en het is gewoon niet lekker) en bijna geen thee. Qua cafeine leef ik dan wel weer op Red Bull........

gr. Wim

Reageer