Veiligheidstraining

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 38

Veiligheidstraining

Hoi allemaal,

Komende donderdag moet ik een veiligheidstraining geven aan de mensen (operators, technische dienst) die bij ons met chemicalien werken. In het eerste deel standaard chemisch. Naast de standaard dingen zoals gevaren symbolen, gevarendiamant en hoe bv de huid opneemt, heb ik nog meer onderwerpen nodig.

Het tweede deel heb ik voorbeelden bij ons in de fabriek. Waarom is een schoonmaakmiddel gevaarlijk, hoe zie je dat enz enz enz.

De vraag aan jullie: Weten jullie nog iets leuks om te vertellen?

Bedankt,

Marloes

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Veiligheidstraining

werken jullie met chloor?

chloor + basisch levert inactiviteit, chloor met zuur levert chloorgas en Afbeelding Afbeelding
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 38

Re: Veiligheidstraining

Nee, dat doen we niet.

Wat we absoluut niet meoten doen met onze chemicalien heb ik er al inzitten. Dat wordt hun ook heeel erg duidelijk gemaakt normaal. Water + onze stof = Afbeelding

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Veiligheidstraining

een 5s werkplek

doelende op een schone, gesorteerde werkplek en die zo houden.

een goed 5s praatje kan al gau 15 minuten vullen

carbit verwerkings plaats?
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 38

Re: Veiligheidstraining

PUR/PIR isolatiemateriaal :-)

Berichten: 774

Re: Veiligheidstraining

Je kan misschien spreken over de verschillende alarmsignalen bij gevaar, of explosiegevaar.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Veiligheidstraining

Bij een veiligheidstraining hoort in ieder geval ook de procedure hoe te handelen bij alarmsignalen en de afspraken die zijn vastgelegd m.b.t. bijvoorbeeld verzamelplaatsen, registratie van mensen, wie is waarvoor verantwoordelijk, wie zijn de leidinggevenden bij een calamiteit, hoe zijn die mensen te herkennen?

Berichten: 774

Re: Veiligheidstraining

En zeker ook de persoonlijke bescherming vermelden, vluchtgasmasker, bril, helm, broek+vest, veiligheidsschoenen...!

Berichten: 1.379

Re: Veiligheidstraining

Ook: Leren inspecties uitvoeren op leidingen, verbindingsstukken, isolatiematerialen op lekkages en andere verdachte zaken. Vooral lasverbindingen aan alle kanten laten nakijken. Eventueel powerpoint presentatie van foto's met schadegevallen.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 774

Re: Veiligheidstraining

Mischien ook een woordje uitleg over Explosieve zones, wat daar mag en zeker niet mag...

Berichten: 38

Re: Veiligheidstraining

Bedankt allemaal voor jullie ideeen.

Punt is een beetje dat het een chemische veiligheidstraining is. Algemene zoals telefoonnummers, evacuatie en dergelijke worden door iemand anders al gegeven.

Dus ik kom terecht bij de echt chemische dingen, ik heb er nu wat toxicologische gegevens bij gepakt om het interessanter te maken. Explosiegrenzen vindt ik wel een goede, persoonlijke bescherming neem ik ook zeker mee.

Bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 1

Re: Veiligheidstraining

Veiligheidstrainingen zijn tegewoordig ook met e-learning gemakkelijk te volgen... Zeker dit soort zaken! Door middel van interactieve methodes neem je de stof (leuke woordspeling) ;) gemakkelijk op!
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer