[scheikunde] Ester

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] Ester

Ik heb daar toch anders een dikke link voor neergezet...

Gebruikersavatar
Berichten: 336

Re: [scheikunde] Ester

@gravimetrus: je hebt zonder meer gelijk dat iemand van de havo niet met thionylchloride moet gaan spelen. Dat is ook nooit mijn bedoeling geweest; mijn bijdrage was alleen bedoeld om een overzicht te geven van de dingen waar je bij een ester rekening mee moet houden. Op mijn middelbare school werd in de hoogste klassen de azijnzuuranhydridemethode gebruikt. Daar kwam ik op, omdat Maartje zelf aangaf dat refluxen (alcohol+carbonzuur+wat zuur) op haar school blijkbaar niet tot de mogelijkheden behoort, ook al vind ook ik dat dit laatste voor de havo waarschijnlijk de beste manier is om deze proef aan te pakken.

Berichten: 2

Re: [scheikunde] Ester

we hebben te maken met een jongedame van de Havo
Pardon! ik zou toch wel even willen ophelderen dat ik absoluut geen havo klant ben..maar gewoon op 't vwo zit in de 6e, dat ik geen ster ben in scheikunde oke dat klopt.. maar Havo vind ik wel snel geconcludeerd.

Berichten: 149

Re: [scheikunde] Ester

Maartje schreef:
we hebben te maken met een jongedame van de Havo
Pardon! ik zou toch wel even willen ophelderen dat ik absoluut geen havo klant ben..maar gewoon op 't vwo zit in de 6e, dat ik geen ster ben in scheikunde oke dat klopt.. maar Havo vind ik wel snel geconcludeerd.
Wat ik denk dat ze proberen duidelijk te maken is dat je op de middelbare school zit en dat je dus geen toegang / toestemming hebt om met alle mogelijke chemische stoffen te werken.

Reageer