Springen naar inhoud

Analyseren van onbekende vloeistof

• Log in om te kunnen reageren

lab1

lab1

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2008 - 20:33

Hallo mensen,

Ik heb hier een onbekende vloeistof, ik wil graag weten wat hier in zit, ik denk iets van zouten, en aan het gewicht te zien aardig veel, 50ml weegt 61 gram, maar ik weet dit niet zeker dus wil graag een volledige analyse laten doen,

weet iemand waar dit zou kunnen (bedrijf / laboratorium)

en wat hier ongeveer de kosten van kunnen zijn (ruwe schatting)

Alvast bedankt voor de genomen moeite

Met vriendelijke groet,

Joost

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 03 maart 2008 - 21:48

Volledig onbekende vloeistof, kosten ergens tussen enkele tientallen en enkele duizenden en misschien meer euro's.
Vertel eens waar het vandaan komt en waarom het zo belangrijk is dat je het niet door de gootsteen spoelt?

lab1

lab1

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2008 - 22:02

De vloeistof is bij ons in het bedrijf gebracht door iemand die wil weten wat het is, de klant is werkzaam in de tuinbouw, en wil waarschijnlijk een product namaken om dit zelf (goedkoper dan normale inkoop) in zijn eigen bedrijf te kunnen gebruiken.

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2008 - 23:12

Als het een bestaand produkt is, dan moet toch in ieder geval enige informatie over de ingredienten van dat produkt beschikbaar zijn. De werkzame stof moet sowieso vermeld worden en misschien ook wel evt. hulpstoffen. Dat maakt analyse van zo'n monster al een stuk eenvoudiger, omdat er al aardig wat bekend is over de stoffen die er in zitten. Exacte verhoudingen e.d. moeten dan nog wel worden bepaald.

Trouwens, mag het zomaar, het namaken van een bestaand produkt. Natuurlijk wel voor eigen niet-commercieel gebruik, maar ook in een commerciele setting? Daarnaast zit je ook met certificering en toelatingsnummer. Voor bestrijdingsmiddelen is het niet zomaar toegestaan om die zelf te 'fabrieken'. Ook al zou jouw roersel de zelfde samenstelling hebben als het toegelaten spul van fabricant XYZ, dan nog kan het grootschalig toepassen daarvan wel de nodige trammelant geven bij een evt. controle. Jouw mengsel is nl. niet bekend en geregistreerd en daarmee dus ook niet toegelaten.

lab1

lab1

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2008 - 07:31

ik zal hem eens even vragen of hij misschien een verpakking van het vorige product heeft, maar weet iemand misschien een bedrijf/laboratorium waar dit zou kunnen?

cheMister

cheMister

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2008 - 10:09

Lavetan heel misschien? Daar sourcen wij enekele standaard analysetechnieken naar uit. Ik weet wel dat zoiets snel een paar 100'en Ä gaat kosten als het niet standaard is.

lab1

lab1

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 22:21

oke bedankt, ik ga hier even een telefoontje aan wagen, ik ben er al achter dat er misschien kalium(poly)fosfaat in zit, maar misschien nog meer?

Andrť B.

Andrť B.

• >250 berichten
  • 292 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2008 - 12:05

Ik denk dat je met de toepassing van de vloeistof meer kunt, dan met willekeurig analyses uit te laten voeren.
4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures