Springen naar inhoud

Immunohistochemie

• Log in om te kunnen reageren

Nikki_CF

Nikki_CF

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2008 - 16:28

Hey
Ik heb een vraagje over de negtieve controle dat toegepast wordt in de immunohistochemie.
Ik weet waarom we die negatieve controle doen en ik weet ook dat er verschillende manieren zijn:
1: Door een coupe te gebruiken met een bepaald weefsel dat het antigeen, waartegen het primaire polyklonale antilichaam gericht is, niet heeft.
2: Door het primaire antilichaam te vervangen door een algemeen serum.

De eerste manier snap ik. Maar mijn vraag gaat over de tweede manier. Mijn primaire antilichaam is afkomstig van konijnen dus zal ik gebruik moeten maken van een algemeen konijnen serum (voor negatieve controle). Dit denk ik dan toch aangezien ik al gevonden heb dat die twee van dezelfde soort afkomstig moeten zijn. Maar waarom is dat? Als we het primair antilichaam hiermee vervangen is het weefsel toch nog niet in contact gekomen met iets dat afkomstig is van konijnen dus waarom dan dezelfde soort kiezen? En hoe weten we dat ons primair antilichaam niet in dat algemene serum zit?
Ik hoop dat jullie mij toch een beetje kunnen helpen.
Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 04 maart 2008 - 18:58

De vraag de je wilt beantwoorden is zitten er in het serum met de primaire antistof nog andere antistoffen die binden aan de coupe of zitten er in de coupe antistoffen die in staat zijn eiwitten uit het serum te binden.
Deze binding noem je ook wel aspecifieke binding en zorgt voor vals positieve resultaten.

Nikki_CF

Nikki_CF

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 08:53

Hey
Dus dat algemeen konijnen serum is hetzelfde serum waar het primair antilichaam inzit maar dan zonder dat primaire antilichaam?
Als dit klopt, snap ik het :D
En toch alvast bedankt om te antwoorden.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 05 maart 2008 - 09:18

Klopt helemaal :D/

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures