Springen naar inhoud

Geconcentreerd Salpeterzuur

• Log in om te kunnen reageren

Mischa

Mischa

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 15:44

hallo menschen ik ben op zoek naar Geconcentreerd Salpeterzuur min 65%
kan mij iemand vertellen waar ik het an koopen.

bedankt ...

# Moderatoropmerking
[b]Marjanne: ik heb je e-mailadres verwijderd. Iedereen kan je via je profiel mailen.

Veranderd door Marjanne, 05 maart 2008 - 17:56

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3322 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 maart 2008 - 15:56

Misha, het is niet de bedoeling om hier email adressen te plaatsen. dit i.v.m. de openheid van het forum.

kijk even op google

je heb o.a.
Aako
Aditio (spanje)

ook nog mogelijk is het even vragen op school/werk

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 05 maart 2008 - 15:57

http://www.sigmaaldr.../Nederland.html

http://nl.vwr.com/app/Home

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 16:04

Waarvoor wilt u dat salpeterzuur gebruiken?

Sorry, maar ik vind het wat raar dat een persoon zonder posts ineens binnenkomt , zich niet voorstelt, en gelijk vraagt om geconcentreerd salpeterzuur....

En het is nogal een gevoelig stofje als jullie weten wat ik bedoel (nitraten)..

Veranderd door Jor, 05 maart 2008 - 16:05

Ramoonus

Ramoonus

• >100 berichten
  • 223 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 16:29

Waarvoor wilt u dat salpeterzuur gebruiken?

Sorry, maar ik vind het wat raar dat een persoon zonder posts ineens binnenkomt , zich niet voorstelt, en gelijk vraagt om geconcentreerd salpeterzuur....

En het is nogal een gevoelig stofje als jullie weten wat ik bedoel (nitraten)..

en icm glycerine

yeti_CF

yeti_CF

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 17:46

"icm glycerine" valt ook onder "nitraten"... ;)

Maar glycerine is dan nog niet eens zo gevaarlijk. Gevoeligheid nitroglycerine (/Glyceryltrinitraat) valt nog mee: oppassen is het met de Primaire Explosieven!
Maar met deze vraag is het idd wel bijna zeker dat het de poster te doen is om het fabriceren van explosieve stoffen...

Veranderd door yeti, 05 maart 2008 - 17:50

Mischa

Mischa

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 17:52

sorry menschen dat ik mijn email erop heb gezet.

voor de vraag waom ik hetnodig heb ik zie dat jij een zeer hooge rng hebt level 6
kijk dan op mijn berop dan kom jij wel darachter waroom ik het nodig zou kunne hebĀ“. dank.....

yeti_CF

yeti_CF

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 17:57

Als je in de "edelmetaalhandel" zit kan je toch ook wel aan Salpeterzuur komen?
Daarnaast kan de eis "65%" ook verdacht overkomen, omdat dit percentage vaak als minimun wordt aangegeven bij syntheses van explosieven...

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 maart 2008 - 18:57

sorry menschen dat ik mijn email erop heb gezet.

voor de vraag waom ik hetnodig heb ik zie dat jij een zeer hooge rng hebt level 6
kijk dan op mijn berop dan kom jij wel darachter waroom ik het nodig zou kunne hebĀ“. dank.....

Ik vind dat nogal stug. No offense, maar aan je spelling te zien wil je dat zuur alleen maar om stoer te kunnen doen met boemknalluh experimenten tegenover je andere 13-15 jarige vrienden.

T.D.

T.D.

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 19:11

Ten eerste ik vind dat wij iedereen zijn vraag moeten respecteren en de persoon NIET aanvallen. Ik ben heel blij met jullie diepe kennis over de springstoffen, maar vergeet niet dat er ook nog geconcentreerd zwavelzuur meestal voor nodig is (voor de hardere explosieven dan toch). Bovendien kan het zijn dat deze persoon ofwel metalische zilver moet oplossen ofwel konningswater wil maken en daar heb jij WEL 65% concentratie voor nodig.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 maart 2008 - 19:27

Dat zal vast, maar die mensen komen dan niet met zo'n dubieus eerste bericht binnen, of zeg jij van wel?

EDIT: en dan ga je eens op onderzoek uit en google je eens op die nick, en dan ontdek je vlug wat voor type meneer is :eusa_sick:

Veranderd door FsWd, 05 maart 2008 - 20:20

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 05 maart 2008 - 19:58

Ik had voor mijn antwoord ook even in zijn registratie gekeken en daar stond de edelmeaalhandel vermeld en dat was voor mij voldoende.
Iemand die zo link is om op voorhand onze reactie te voorspellen en met voorbedachte rade dit in zijn profiel zet die hou je echt niet bij de chemicalieen weg

Veranderd door Gerard, 05 maart 2008 - 19:59

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 22:20

Ten eerste ik vind dat wij iedereen zijn vraag moeten respecteren en de persoon NIET aanvallen. Ik ben heel blij met jullie diepe kennis over de springstoffen, maar vergeet niet dat er ook nog geconcentreerd zwavelzuur meestal voor nodig is (voor de hardere explosieven dan toch). Bovendien kan het zijn dat deze persoon ofwel metalische zilver moet oplossen ofwel konningswater wil maken en daar heb jij WEL 65% concentratie voor nodig.

Ja, maar zwavelzuur kan elke jan aap in een Hubo/Hornback/andere bouwmarkten kopen als ontstopper, tenminste 90% concentratie. Bij ons staan ze 97% gewoon in de winkel.
Salpeterzuur is iets wat niet iedereen kan krijgen. Ik zou sowieso nooit een bron voor salpeterzuur open op het forum zetten. Elke persoon die het echt nodig heeft om serieus te experimenteren (zoals ik, ik experimenter thuis, en om oplossingen van bismuth en zilver te maken gebruik ik salpeterzuur, net als voor een tal andere doeleinden, en nee niet PATSBOEMKNAL dingen, hoogstens een paar honderd milligram nitrocellusose) komt er wel aan. Echter mensen die gewoon een voor de grap wat bommen willen maken gaan echt niet heel veel moeite ervoor doen.

En zilver hoeft helemaal niet geetst te worden met 65% concentratie hoor. Over het algemeen wordt het electrolytisch gedaan in verdund salpeterzuur (zeg 2-5%). Voor goud heb je echter wel koningswater nodig. Maar wat FsWd al zegt, deze persoon komt even binnenstormen en vraagt zonder zich voor te stellen gelijk om HNO3, en zegt ook niet waarvoor hij dit nodig heeft . Verdacht vind ik.

En mischa , voor het geval dat je aan dat salpeterzuur komt, pas er echt mee op. Het is wat mij betreft een tikje gevaarlijker dan andere zuren zoals zwavel-,zout-,azijn-,mierenzuur en andere zuren. Niet qua corosieviteit, maar door de eventuele NO2 die vrijkomt bij reacties. Bijvoorbeeld als een metaal (zoals koper) reageert met salpeterzuur komt er veel stikstofdioxide vrij. Dit is een hoogstgiftig gas.
Ik heb de gevolgen ervan vandaag onder ogen gezien. Ik sta regelmatig ammoniak en HCl in te ademen, nog nooit een probleem gehad. Nu heb ik gisteren in de middag wat koper opgelost in salpeterzuur, om wat NO2 te isoleren. Ik heb nauwelijks wat geroken, behalve een heel zwak chloorachtig luchtje (NO2). ongeveer 8 uur geleden had ik toch echt wel wat pijn bij het inademen, en had het een beetje benauwd. Dat is nu gelukkig over. Je moet er dus ECHT mee oppassen, het geeft geen goede waarschuwing bij giftige concentraties, wat Cl2, I2 , Br2, SO2 , HCl, NH3 wel doen.

Nitrogen dioxide
Highly toxic by inhalation. Inhalation may be fatal. Corrosive - causes burns. Severe respiratory irritant. Typical PEL 5 ppm. Contact with liquid causes severe eye damage - contact lenses should not be worn if you may be exposed to nitrogen dioxide.
Toxicity data
(The meaning of any abbreviations which appear in this section is given here.)
ILH-RAT LC50 88 ppm/4h
IHL-GPG LC50 30 ppm/1h
IHL-HMN LCLO 200 ppm/1h
IHL-MUS LC50 1000 ppm/10m

Veranderd door Jor, 05 maart 2008 - 22:33

yeti_CF

yeti_CF

• >25 berichten
  • 73 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 23:09

Die rode walmen zijn op zich toch al waarschuwing genoeg...
Ik stond in de tuin iig de hele tijd aan de kant waar de wind vandaan kwam. :P

En geconcentreerd zwavelzuur kan je idd ook al op internet bestellen: krijg je als particulier gewoon met de TNT in huis...

EDIT: en dan ga je eens op onderzoek uit en google je eens op die nick, en dan ontdek je vlug wat voor type meneer is :eusa_sick:

Whaha, dat zag ik ook al idd! :P :cry:

Veranderd door yeti, 05 maart 2008 - 23:11

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2008 - 23:27

Ja die rode walmen zijn zeker een waarschuwing, maar zodra je damp ademt die een kleurje heeft (geel/roodbruin/bruin) dan zit je al helemaal verkeerd. Bij mij was er helemaal geen damp te zien, het was slecht te ruiken, en toch krijg ik er problemen mee. Zoals woelen het vaak aan mij beschrijft: een gemeen gas. Ik noem het zelf ook wel de sluipmoordenaar.

En yeti, zeker rondjes rennen om de reactie de hele tijd he ;) ? Als de wind draait :P

Veranderd door Jor, 05 maart 2008 - 23:28

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures