Springen naar inhoud

[scheikunde] Help

• Log in om te kunnen reageren

Esje

Esje

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 maart 2008 - 09:54

Hallo allemaal..,

Ik ben een (tweedejaars) Life sciences studente en ik zit met een probleem. Ik kreeg gister een opdracht in mijn schoenen geschoven die ik eigenlijk volgende week af moet hebben. [STKM]

We voeren met een kleine groep een project met insuline als onderwerp. Daar moeten we zelf een practicum bij bedenken. Zelf had ik het idee om de invloed van de concentratie insuline op de opname van glucose van HeLacellen (of een andere kweek) te bestuderen.Ik wilde daarbij de extracellulaire glucoseconcentratie fotometrisch aantonen door ABTS te gebruiken. Maar.., ik kan nergens voorbeeldprotocollen vinden voor wat houvast. Dit is de eerste keer dat ik zelf een protocol moet samenstellen. :P
Ik zit met vragen als: hoe verdeel ik de cellen en weet ik dat ik gelijke hoeveelheden heb. Hoe zorg ik voor een isotone oplossing waarin ik een vaste concentratie glucose oplos? Hoeveel glucose kan en moet ik oplossen (in overmaat)? Wat zijn de minimale en maximale [insuline] die ik moet gebruiken?
En dan nog maar te zwijgen over de technieken. Die mogen niet te geavanceerd zijn want het practicum moet uitvoerbaar zijn op school.

Heeft er iemand tips, links of ander behulpzaam advies, waar ik vergelijkbare protocollen kan vinden.
Heel, heel graag. :D

Liefs Esther.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures