Springen naar inhoud

Antivries bij biodiesel

• Log in om te kunnen reageren

WoutDs

WoutDs

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2008 - 09:15

Hi :) ,
ik moet voor chemie labo een practicum maken over antivries bij biodiesel, maar ik zit momenteel vast. Daarpom kwam ik even wat hulp zoeken op deze site :oops:

Weet iemand donder welke omstandigheid propyleenglucol ontstaat bij de hydroenolyse van glycerine en wat de functie van het edelmetaal bij deze reactie is?
Daarnaast moet ik ook nog uitleggen wat een antivriesmiddel doet en waarom propyleenglycol goed opslosbaar is in water.

Mocht iemand het antwoord weten zou dat altijd welkom zijn, mvg Wout

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ramoonus

Ramoonus

• >100 berichten
  • 223 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 maart 2008 - 09:44

Daarnaast moet ik ook nog uitleggen wat een antivriesmiddel doet en waarom propyleenglycol goed opslosbaar is in water....

zal wel te maken hebben met polariteit

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 maart 2008 - 19:44

Weet iemand donder welke omstandigheid propyleenglucol ontstaat bij de hydroenolyse van glycerine en wat de functie van het edelmetaal bij deze reactie is?

Wat bedoel je met hydroenolyse? hydrogenolyse of hydrolyse. Welk andere stoffen en welk edelmetaal gebruik je bij de omzetting van glycerol naar propyleenglycol?

Daarnaast moet ik ook nog uitleggen wat een antivriesmiddel doet en waarom propyleenglycol goed opslosbaar is in water.

Naast de overeenkomst in polariteit is er nog een eigenschap waardoor antivries en water goed mengen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures