Antivries bij biodiesel

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

Antivries bij biodiesel

Hi :) ,

ik moet voor chemie labo een practicum maken over antivries bij biodiesel, maar ik zit momenteel vast. Daarpom kwam ik even wat hulp zoeken op deze site :oops:

Weet iemand donder welke omstandigheid propyleenglucol ontstaat bij de hydroenolyse van glycerine en wat de functie van het edelmetaal bij deze reactie is?

Daarnaast moet ik ook nog uitleggen wat een antivriesmiddel doet en waarom propyleenglycol goed opslosbaar is in water.

Mocht iemand het antwoord weten zou dat altijd welkom zijn, mvg Wout

Berichten: 223

Re: Antivries bij biodiesel

Daarnaast moet ik ook nog uitleggen wat een antivriesmiddel doet en waarom propyleenglycol goed opslosbaar is in water....

zal wel te maken hebben met polariteit

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Antivries bij biodiesel

WoutDs schreef: Weet iemand donder welke omstandigheid propyleenglucol ontstaat bij de hydroenolyse van glycerine en wat de functie van het edelmetaal bij deze reactie is?
Wat bedoel je met hydroenolyse? hydrogenolyse of hydrolyse. Welk andere stoffen en welk edelmetaal gebruik je bij de omzetting van glycerol naar propyleenglycol?
Daarnaast moet ik ook nog uitleggen wat een antivriesmiddel doet en waarom propyleenglycol goed opslosbaar is in water.
Naast de overeenkomst in polariteit is er nog een eigenschap waardoor antivries en water goed mengen.

Reageer