aankoop

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

aankoop

ik ben op zoek naar loodacetaat om te gebruiken in een lotion. deze lotion gebruiken we al jaren alleen is het zeer moeilijk dit element te vinden. kan iemand mij helpen hierbij.

zo niet, weet iemand een product dat niet schadelijk is en toch een minst even hoge osmotische waarde bezit als loodacetaat.

dringend

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: aankoop

Even zoeken op dit forum en je vindt een lijst met leveranciers.

oa te koop bij Labstuff.

Zeker voor een haarlotion? Het is niet echt gezond namelijk

Berichten: 8

Re: aankoop

labshop 0571-276340

Berichten: 3.145

Re: aankoop

[!] Koop niet bij Labshop. Daar heb ik ZEER slechte ervaringen mee, tot en met dreigingen met de deurwaarder aan toe. Hun administratie is een enorme puinhoop. Dat wil je echt niet weten. Hun probleem maken ze vervolgens jouw probleem :cry:

Ga dan inderdaad naar Labstuff. Een vergelijkbare naam, maar een wereld van verschil :) .

Berichten: 840

Re: aankoop

Loodacetaat in haarlotion? Dat mag toch niet meer?

Berichten: 292

Re: aankoop

Het lijkt mij ook niet dat zware metalen zoals lood nog gebruikt worden in lotions en dergelijke

Berichten: 62

Re: aankoop

Volgens deze 'fact sheet' van de FDA uit 2002 mag het nog wel gebruikt worden, ze geven alleen geen concentratie erbij. In de Engelse wiki staat dat het zeer giftig is en in een paar gevallen gebruikt is om mensen te vergiftigen. Er zijn speculaties dat het romeinse rijk in verval is geraakt door massale loodvergiftiging door dit soort producten, maar ook loden gebruiksvoorwerpen zoals bekers en kannen. Er is onderzoek naar gedaan door de FDA en die heeft het goedgekeurd, dus ik denk dat met een beetje kundigheid er niets aan het handje is. En ach... wie mooi wil zijn moet pijn lijden toch? ;)

Lead(II) acetate

FDA fact sheet

Berichten: 840

Re: aankoop

Het is een effectief vergif, omdat het lekker zoet schijnt te smaken. In het Romeinse Rijk is het gebruikt als vervanger voor suiker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: aankoop

denk dat je het niet zo snel wilt proberen
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: aankoop

Het is een effectief vergif, omdat het lekker zoet schijnt te smaken. In het Romeinse Rijk is het gebruikt als vervanger voor suiker
Niet echt bewust als vervanger, volgens mij. Ze maakten alleen lekker zoete wijn in loden vaten.

Berichten: 1.379

Re: aankoop

Ik begrijp niet dat het oplosbare loodacetaat in een cosmetisch produkt verwerkt mag worden. Als lood eenmaal in je lichaam aan eiwitten gebonden is krijg je het er praktisch niet meer uit. Bovendien, de zoete smaak is niet afstotend en dus misleidend. Lees eens iets over de toxicologie van lood.

Bovendien: De kristalletjes zien er ook nog uit als suiker.

Er zijn genoeg veilige lotions. Waarom zou je willen kiezen voor een loodhoudend produkt? Voor het instellen van een osmotische waarde heb je helemaal geen loodionen nodig!
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 5

Re: aankoop

wat zou jij dan gebruiken

we gebruiken het al loodacetaat in lotion bij paarden die met tendinitis probleemen hebben. vochtafdrijvend gebruikend.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: aankoop

Dusss... lood is giftig en gebruiken we het niet bij spullen die voor mensen bedoeld zijn, maar bij paarden boeit dat niet? 8-[

Berichten: 1.379

Re: aankoop

Wie gaat zoeken naar loodacetaat in historische kranten op internet komt van alles tegen. Zo ook het overlijden van twee kinderen uit een gezin in Eindhoven, begin juli 1939, na het gebruik van loodacetaat als landbouwgif op de aardappelvelden, gelegen achter de woningen aan de Pieter Poststraat.

Je ziet in advertenties uit diezelfde periode dat het toen voor iedereen in grote hoeveelheden beschikbaar was.

Als het als landbouwgif nu verboden is, zou het dan nog wel voor paarden zijn toegestaan?
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Reageer