Goede online bronnen voor aankoop stoffen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 26

Goede online bronnen voor aankoop stoffen

Hallo,

Ik ben op zoek naar een paar goede sites waar ik online wat producten of materiaal kan bestellen. Ik heb al gekeken op labstuff.nl , waar ze wel een grote keus apparatuur, documentatie en glaswerk hebben, maar ik heb niet echt het soort producten gevonden die ik zocht.. Ik ben voornamelijk op zoek naar zuren.

Alvast bedankt! ;)

Ps. ik ben recent verjaard, en heb van een vriend een fles van een liter zwavelzuur gekregen (hij wist dat ik dit zocht) maar hij heeft enkel een fles van 1mol/liter gevonden. Ik heb op het forum anorganische chemie gevraagd of het waar is dat de concentratie verhoogd kan worden door te koken (ik wist het niet meer zeker), wat ook zo blijkt te zijn, maar ik heb geen zin om de apparatuur te kopen om dit veilig te doen, dus als iemand mij een goede online bron kan aanraden voor het vinden van zuren in redelijk hoge concentraties.. ;)

Berichten: 73

Re: Goede online bronnen voor aankoop stoffen

Toch niet voor nitreerzuur hae?! :P

Berichten: 26

Re: Goede online bronnen voor aankoop stoffen

nop :P

Voor de duidelijkheid: ik ben totaal niet zo'n terrorist's cookbook-type.

Ik ben enkel een andere afgestudeerde die vind dat hij veel te weinig over chemie in het secundair gezien heeft en zelf wat wil experimenteren :P

Grtz!

Berichten: 840

Re: Goede online bronnen voor aankoop stoffen

Kijk eens bij labstuff.nl

Zwavelzuur kan hij verkopen, maar je moet het wel komen halen of laten brengen. Dat kan niet met de post. Het bedrijf is in Capelle.

Verder heb je bij de HUBO een mega-ontstopper. Dit is 97% zwavelzuur, vrij zuiver spul. Volgens zijn alle andere merken super- of ultraontstoppers heel onzuiver. Daar zitten veel buffers in en zwarte troep. Maar de 'Mega Ontstopper' is goed spul.

Berichten: 73

Re: Goede online bronnen voor aankoop stoffen

Zwavelzuur bij onlinebouwmarkt (zoals al in ander topic werd genoemd) is ook top...

En salpeterzuur kan je halen bij drogisterij.net

Dit kan je dan (in de tuin :P ) nog indampen tot ~69%.

En werken met nitreerzuur hoeft toch niet meteen te betekenen dat je een CookBook-type bent? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Goede online bronnen voor aankoop stoffen

yeti schreef: Zwavelzuur bij onlinebouwmarkt (zoals al in ander topic werd genoemd) is ook top...

En salpeterzuur kan je halen bij drogisterij.net

Dit kan je dan (in de tuin :P ) nog indampen tot ~69%.

En werken met nitreerzuur hoeft toch niet meteen te betekenen dat je een CookBook-type bent? ;)
Ja lekker veilig als daar ineens nitreuze dampen vanaf beginnen te komen.

Berichten: 3.145

Re: Goede online bronnen voor aankoop stoffen

En, so what? Nitrueze dampen in de tuin, bij voldoende wind en op zodanige manier dat niet je buren last hebben van de dampen hoeven geen probleem te zijn hoor. Je moet wel oppassen met wat je doet, maar om nou meteen zo afwijzend te reageren....

PS: Snel, kijk even in je mailbox voor een mogelijkerwijs interessante bron.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Goede online bronnen voor aankoop stoffen

Precies, maar ik vond dat het idee een beetje nonchalant gepresenteerd werd, vandaar dat ik erop wou wijzen dat er dus nitreuze dampen zullen vrijkomen.


Reageer