mijn chemiesite

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 840

mijn chemiesite

Kunnen jullie zeggen wat jullie ervan vinden. Proeven moeten er nog veel meer komen. Maar is de lay-out goed? Nog tips? En is mijn 'disclaimer' goed genoeg? Ik doe deze proeven trouwens thuis.

http://www.scheikunde.landgoedgemini.nl

Opkomende experimenten zin trouwens synthese van aspirine, Groene vlam mbv boorzuur, en nog een andere die ik even vergeten ben :P

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: linkje 'klikbaar' gemaakt :) </font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: mijn chemiesite

Opmerking:

-De auteur is niet verantwoordelijk voor eventuele schade aangericht door het uitvoeren van experimenten die op deze site beschreven staan. Het uitvoeren van deze experimenten is op eigen risico. De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld.

Ik zou er dit van maken om je nog wat extra in te dekken:

-De auteur van deze website en diens subpagina's is niet verantwoordelijk voor eventuele schade aangericht door het uitvoeren van experimenten die op deze site en subpagina's beschreven staan. Het uitvoeren van deze experimenten is dan ook op eigen risico. De auteur van deze website en diens subpagina's kan niet aansprakelijk worden gesteld voor welk gevolg dan ook; direct of indirect; voor, tijdens en/of na het uitvoeren van deze experimenten.

Berichten: 840

Re: mijn chemiesite

ok :)

ga ik morgen veranderen denk ik.

Berichten: 220

Re: mijn chemiesite

HEt moet wat meer aangekleed worden zou i kpersoonlijk doen dat trekt meer aan , en ik zou er ook veel algemene chemie infromatie op zetten dat als ware een soort van encylopedie wordt

Berichten: 223

Re: mijn chemiesite

HEt moet wat meer aangekleed worden zou i kpersoonlijk doen dat trekt meer aan , en ik zou er ook veel algemene chemie infromatie op zetten dat als ware een soort van encylopedie wordt
iets dergelijks zijn ze reeds op wikipedia nederland mee bezig

een soort van chemieboek schrijven

Berichten: 365

Re: mijn chemiesite

ik zou een link naar dit forum plaatsen voor als de mensen vragen hebben :P

en wellicht ook wat aandacht aan r en s van de stoffen besteden. (desnoods alleen de nrs vermelden achter de stoffen)

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: mijn chemiesite

HEt moet wat meer aangekleed worden zou i kpersoonlijk doen dat trekt meer aan
Daar ben ik het dus HELEMAAL niet mee eens.

Mijn complimenten voor deze sobere stijl, je hebt jezelf niet verloren in beginnersfouten door allerlei kleuren en stijlen door elkaar te gebruiken gelardeerd met bewegende plaatjes.

Berichten: 3.145

Re: mijn chemiesite

Jor, dit is toch niet het lot van jouw website op langere termijn?

http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?...opic=5769&st=75

Nee toch?

-------------------------------------------------------------------------------

De stijl vind ik prettig. Ik ben het eens met Echtepino. Een sobere stijl is prima. Als je al iets meer wilt toevoegen beperk het dan tot een paar kaderbanden links en rechts van de pagina en misschien een kop, maar verder niet.

De filmpjes moet ik nog bekijken, die werken niet op mijn PC (ik heb geen Apple plugin en kan die hier ook niet installeren). Op een andere PC kan ik die vast wel bekijken. Je zou ook kunnen overwegen om standaard AVI met MPEG4 codec te gebruiken. Dan heb je minder compatibiliteitsproblemen.

Berichten: 3.145

Re: mijn chemiesite

[...] wellicht ook wat aandacht aan r en s van de stoffen besteden. (desnoods alleen de nrs vermelden achter de stoffen)
Je zou die R- en S-zinnen kunnen opnemen, aan alleen de nummers heb je niet zoveel. Als ik jouw site zou bekijken zou ik echt niet gaan zoeken naar die dingen. Wat naar mijn idee echter veel interessanter en beter is, is het beschrijven van risico's. Dat zegt meer dan klakkeloos overnemen van wat standaard zinnetjes.

Bijv. voor methanol zal vast en zeker een zinnetje bestaan over giftigheid en brandbaarheid. Wat ik echter als persoon, die het experiment na wil doen veel belangrijker vind is het risico wat het experiment met zich mee brengt. Dat doe jij bijvoorbeeld al in de pagina over methylnitriet. De risico's moeten ook reeel worden gebracht. Dus geen "instant-death in a bottle", maar ook niet wegmoffelen van risico's. Sommige experimenten zijn echt gevaarlijk. Dan moeten die ook als zodanig worden gemarkeerd, bijv. met een gevarendriehoek en daarnaast de gangbare symbolen voor chemische gevaren. Dat doe ik ook op mijn website. Ik maak me dan wat minder druk om de specifieke R- en S-zinnen.

Nog een opmerking: Als je je site in het Engels maakt is je publiek gelijk tig keer zo groot. Dan kun je hem ook gebruiken voor verwijzingen op bijv. sciencemadness.org, waar je ook aktief bent. Op die manier kun je veel meer feedback verwachten. Bovendien zijn niet alle experimenten geschikt om hier te posten (bijv. experimenten waarin energetische materialen worden gemaakt, dat is tegen de regels van chemieforum).

Berichten: 840

Re: mijn chemiesite

site geupdate.

Een extra proef, Engelse vertaling, en lijst van stoffen die ik heb.

Volgende projecten:

-aspirine synthese

-vlamkleuringen

-paar pyrotechnische mixes op milligrammen schaal

-coordinatiechemie van kobalt of koper

-kaliumpermanganaat+glycerine

-broomsynthese

-interactie van verschillende elementen met de halogenen (chloor, broom, jood en maybe BrCl)

-Maken van hoge oxidatietoestanden: NiO2 , Mn(VII), Cr(VI) en FeO42-

Berichten: 636

Re: mijn chemiesite

even een opmerking van mij: ik zou ook even heel kort onder elk proefje zetten wat het doet/ wat er te zien is. Even een korte omschrijving dus. ( in die lege ruimte die er nou toch staat na de datum en voor lees meer...)

Berichten: 2.399

Re: mijn chemiesite

erik1987 schreef: HEt moet wat meer aangekleed worden zou i kpersoonlijk doen dat trekt meer aan , en ik zou er ook veel algemene chemie infromatie op zetten dat als ware een soort van encylopedie wordt
iets dergelijks zijn ze reeds op wikipedia nederland mee bezig

een soort van chemieboek schrijven
Ik zou juist niet gaan voor zoiets als dit, dit verlies je altijd van deze sites. Ga voor een eigen identiteit, en probeer maar een klein deel van de chemie te bestrijken. Ik denk dat je goed bezig bent, ook ik vind de layout prettig.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: mijn chemiesite

ik had net een vastloper met firefox, heb alleen geen idee waar de error vandaan kwam.

sorry
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 840

Re: mijn chemiesite

even een opmerking van mij: ik zou ook even heel kort onder elk proefje zetten wat het doet/ wat er te zien is. Even een korte omschrijving dus. ( in die lege ruimte die er nou toch staat na de datum en voor lees meer...)
Zal ik overwegen :)

Ik vind het zo ook prettig Napoleon. Simpel en overzichtelijk.

Wie hebben er allemaal moeite met de filmpjes afspelen? Op sciencemadness meerdere mensen.... Zo ja, hoe los ik dit op, in het Engels op sciencemadness begrijp ik het niet....

Reageer