Elektrochemie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 220

Elektrochemie

Hallo mensen ik heb over een tijdje een tentamen over elektrochemie en Aquatische Chemie, ik zoek hiervoor een goed boek om uit te leren dat op internet staat of een paar duidelijke websites.

De stof gaat over:

-Potentiometrie

-Conductometrie:- bepaling celconstante

- berekenen specifiek geleidingsvermogen

- Berekenen pH aan hand van activiteitscorrectie

-Berekenen oplosbaardheid aan de hand van het oplosbaarheidsproduct

-Aquatische Chemie (met name over Aquatische Chemie kan ik werkelijk niks vinden).

Ik hoop dat iemand mij een paar duidelijke sites kan geven of PDF bestanden waar het goed staat uitgelegd en hoe ik de bovenstaande dingen kan uitrekenen met duidelijke uitleg.

Berichten: 1.379

Re: Elektrochemie

In een goed textbook of analytical chemistry worden je meeste vragen wel beantwoord.

Over aquatische chemie zul echter niets vinden. Want het is een volkomen ongebruikelijke term. Ik vermoed dat er de chemie van de electrolietoplossingen mee bedoeld wordt.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 220

Re: Elektrochemie

hzeil schreef: In een goed textbook of analytical chemistry worden je meeste vragen wel beantwoord.

Over aquatische chemie zul echter niets vinden. Want het is een volkomen ongebruikelijke term. Ik vermoed dat er de chemie van de electrolietoplossingen mee bedoeld wordt.
Ik heb alleen een module boek en vroeg me af of er dingen op internet over mijn onderwerpen sataan waa rik over vroeg en waar het duideliijk en vooral ook basis wordt uigelegd en niet verder borduurt op voorkennis

Reageer