Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Moderator: Astro

Berichten: 70

Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Uitgegeven: 13 maart 2008 23:19

Laatst gewijzigd: 14 maart 2008 07:56


BOGNY SUR MEUSE - Stakende werknemers van een Frans bedrijf dreigen 30.000 liter zoutzuur te lozen in de Maas.



Ze eisen dat de Franse regering voor vrijdag een bemiddelaar aanstelt in hun arbeidsconflict, meldde de Waalse tv-zender RTBF donderdag. De 110 ontslagen werknemers voeren al vijf weken actie voor een vergoeding, nadat hun boutenfabriek failliet is gegaan. 


Voor de vier fabrieken van de onderneming, Lenoir et Mernier in Bogny sur Meuse, heeft zich geen overnemer aangediend.


© ANP

Hopelijk een storm in een glas water! Dit zijn altijd van die berichten waarbij je denkt dat het nooit kan gebeuren, maar aan de andere kant: hoe moeilijk kan het zijn!


Bron: www.nu.nl

Berichten: 149

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Ik vind dit wel een serieus dreigement. Hopelijk kunnen ze iets stroomafwaarts doen nu ze het vantevoren weten. Zo valt de schade te beperken. Als het gebeurt mogen die mensen meteen de cel in wegens milieuvervuiling (één van de nieuwe zeven hoofdzonden, enkele dagen geleden verkondigd door de paus!)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Buitengewoon discutabele actie.


Hoe je het in je bolle ***kop haalt om dit soort dreigementen te uiten als pressiemiddel is wat mij betreft onvergeeflijk.


Ik kan me er heel kwaad om maken... helaas heeft dat niet veel zin.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Maar dan toch, 30 kuub zoutzuur en het debiet is 230 kuub per SECONDE... hoeveel effect heeft dit?

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Beryllium schreef: Buitengewoon discutabele actie.


Hoe je het in je bolle ***kop haalt om dit soort dreigementen te uiten als pressiemiddel is wat mij betreft onvergeeflijk.


Ik kan me er heel kwaad om maken... helaas heeft dat niet veel zin.
Buitengewoon discutabele actie. Mee eens


Hoe je het in je hoofd haalt?

Ooit meegemaakt dat je bedrijf gesloten wordt en je met je collega's op straat komt te staan met weing of geen kans meer op werk.

Ik heb in 1966 een faillisement meegemaakt van het bedrijf waar ik toen werkte, je komt bij de poort en er hangt een slot op en de mededeling dat je moets wachten op het GAK (de WW instantie toen). Zwaar geemotioneerde textiel vakmensen die ineens geen toekomst meer hadden.

Twee jaar eerder sloot het de weverij van mijn vader, in onze straat (ruim 20 gezinnen met kinderen) driekwart zonder werk.

Ik kan terdege wel begrip opbrengen voor deze mensen en ik hoop voor jou dat je dit niet hoeft mee te maken want het is een emotionele en financiele ramp.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Gerard schreef: Buitengewoon discutabele actie. Mee eens


Hoe je het in je hoofd haalt?

Ooit meegemaakt dat je bedrijf gesloten wordt en je met je collega's op straat komt te staan met weing of geen kans meer op werk.
Ik zeg niet dat ik de gevoelens van de werknemers niet kan begrijpen (dat kan ik wel, ook al ben ik in de gelukkige omstandigheid nog nooit in een dergelijke situatie te hebben gezeten), maar ik vind het pressiemiddel gewoon FOUT.


Je brengt hier het milieu schade toe, en brengt ook een potentiele drinkwatervoorziening voor miljoenen mensen in gevaar.


Er is wat mij betreft geen argument wat dat goed kan praten.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 292

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

daar sta ik volledig achter beryllium, ze brengen onschuldige mensen en dieren in gevaar en dat is iets dat niet kan goedgepraat worden.

ze zouden ze naar mijn mening beter goed in de gaten houden zodat tijdig kan worden ingegrepen.

onschuldige mensen in gevaar brengen omdat je zelf je zin niet krijgt is maar zeer laag en leunt naar mijn mening dicht aan bij terorisme.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

om eerlijk te zijn, zie ik fransen zulke idiote dingen nog wel doen.


hellaas


tankwagentje natronloog in de buurt zetten voor de zekerheid?
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Je brengt hier het milieu schade toe, en brengt ook een potentiele drinkwatervoorziening voor miljoenen mensen in gevaar.

met 30 kubieke meter HCl en een debiet van 230 kubieke meter per seconde?

Een beetje de verhoudingen in de gaten houden amper gevaarlijk, hooguit een aantal kilometers als ze kans zien dit in enkele minuten te lozen.

Hoeveel kaliumchloride loosden de zoutmijnen een aantal jaren geleden niet elke dag in de Maas?

De norm die gesteld in in 2000 was max 200 mg chloride/liter met een debiet van 230 kuub per seconde dus tot 600 gram per seconde, ongeveer 1 kuub zout per 5 minuten


Aanvukking.

Die arbeiders weten blijkbaar goed wat ze zeggen en de angst voor de chemie doet de rest publiciteit in heel Europa

Berichten: 111

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Er zijn inderdaad veel ergere dingen om te lozen dan zoutzuur. Wat nog niet wegneemt dat het een belachelijke en nutteloze actie is. Degene tegen wie ze dreigen gaat er immers weinig overlast van hebben.

Berichten: 292

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Er bestaan inderdaad veel ergere dingen maar met zoiets dreigen kan gewoon niet. wat zullen ze doen als de lozing van het zoutzuur niet helpt.

dreigen om beetje plutonium te lozen ofzo de volgende keer :x

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.237

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

krijg je alarmbellen als beschreven bij dit draadje in de post van Helium
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 292

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

grappig verhaal van Helium alleszins :D , de gevolgen waren wel niet zo grappig

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Hoeveel kaliumchloride loosden de zoutmijnen een aantal jaren geleden niet elke dag in de Maas?
En hoe ongelofelijk slecht was dat voor het riviermilieu.

Berichten: 774

Re: Maas mogelijk doelwit zoutzuurlozing

Vandaag de dag zouden ze dit volgens mijn niet doen

een dreigement gewoon

En als ze het toch doen, staan ze in voor ALLE kosten, en die zijn immens als men met alle gevolgen rekening houdt.

Reageer