Springen naar inhoud

GFAAS

• Log in om te kunnen reageren

jensyeti

jensyeti

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2008 - 13:46

hallo,

Voor mijn eindwerk moet ik werken met de GFAAS. De bedoeling op dit ogenblik is om de methode voor Se bepalingen in een bepaalde afvalwatermatrix ( pyrolysis temperatuur, atomisation temperatuur, dry times, gebruik van matrix modifier,...) te optimaliseren.

De metingen met verschillende instellingen ( om het optimale te vinden), verliepen in het begin vrij goed, met 1 probleem: de graphite tube sleet zeer snel. Deze moest dus te vaak vervangen worden. De oplossing was om de contact surfaces te vervangen. De tube ging veel langer mee, en de resultaten waren veel beter (absorbance area's).

Op een gegeven moment echter, en dat is het huidige probleem, werden de metingen zeer slecht. Dat wil zeggen; met de instellingen die voorheen wel goede resultaten gaven, verkregen we nu zeer grote variaties in Absorbance area. Zelfs voor de standaard oplossing verkrijgen we bijvoorbeeld voor de tweede meting het dubbele van de eerste, de volgende meting weer hoger, enzovoorts.. De absorbance area voor banko is ook 3 tot 4 keer zo hoog als de normale.
Om dit op te lossen hebben we geprobeerd de dry times te verlengen, de tube te vervangen, de cleaning temperature en time te verhogen, de contact surfaces te kuisen, de diepte van de injectienaald gecontroleerd en in het oog gehouden, de lamp energie gecontroleerd.
Al dit gaf nog steeds geen verbetering in resultaten.

Ik hoop dat er iemand ervaring heeft met de GFAAS en wat advies kan geven omtrend dit probleem.

Mvg
jens

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rage against the machine

rage against the machine

• >250 berichten
  • 278 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 maart 2008 - 09:59

Ik vroeg me af welke merk apparatuur je had.
Welke correctie? (Zeeman, D2, Smith Hieftje)
Hoe is de staat van je stroom overbrengen naar de oven?
Haal je je tempertaturen wel?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures