Springen naar inhoud

Chemiewinkel in BelgiŽ?

• Log in om te kunnen reageren

Snel

Snel

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 maart 2008 - 17:44

Hallo,

Ik zou mij een paar artikelen voor het labo dat ik aan het 'maken' ben willen kopen. Op bestelsites is het echter vaak zo dat als ik maar een kleine hoeveelheid materiaal bestel, dat de verzendkosten hoger zijn dan de prijs van het artikel zelf (omwille van beschermend verpakmateriaal, verzendkosten uit buitenland, enz..) .
Daarom vraag ik mij af of er niemand een goede winkel weet zijn in BelgiŽ?
Hiermee bedoel ik zo'n winkel in Bricostijl ofzo, waar men vanalle labbenodigdheden kan kopen zonder ze te moeten bestellen, en eventueel ook met een 2de hands afdeling ofzo..

Alvast bedankt! ;)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Nernst

Nernst

• >250 berichten
  • 338 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 maart 2008 - 18:39

Ik merk dat er een redelijk aantal mensen met het idee rondlopen een eigen labo op te starten. Misschien is het wel een goed idee om eens te polsen als er nog mensen zijn die met hetzelfde probleem zitten en dan samen bestellen...

Snel

Snel

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 maart 2008 - 19:08

Ik merk dat er een redelijk aantal mensen met het idee rondlopen een eigen labo op te starten. Misschien is het wel een goed idee om eens te polsen als er nog mensen zijn die met hetzelfde probleem zitten en dan samen bestellen...

Goed idee, maar ik ben vrij nieuw op het forum en ken hier dus niemand.. Zelf heb ik heel weinig vrije tijd in de week daarom dat ik op zoek ben naar een winkel waar ik in het weekend 'op het gemak' naartoe kan stappen en kalm materiaal uitkiezen zodat ik niet hoef te knoeien met online bestellen en verzendkosten en ook direct kan 'hebben' wat ik net betaald heb.

TomV_CF

TomV_CF

• >25 berichten
  • 49 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 maart 2008 - 19:50

Zoiets zou wel goed zijn. Ik denk ook wel dat het moet bestaan. Ik heb eens gegoogled maar ik vind er maar 2: ťťn in Utrecht en ťťn in Groningen...(beiden in Nederland dus)

Ik denk wel niet, moest het bestaan, dat het iets zou zijn zoals Brico. Ik betwijfel zelfs of je er als particulier zomaar kan kopen. En waarsschijnlijk zal dit enkel in grote aantallen zijn, en besteld moeten worden.

Veranderd door TomV, 19 maart 2008 - 19:54

Snel

Snel

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 maart 2008 - 19:59

Spijtig! Dit soort winkel zou in BelgiŽ nogtans veel succes hebben. Je vind er enkel in Nederland, dus in BelgiŽ zou dit alvast veel Belgische klanten aantrekken. Niet enkel om het gemak, maar ook om het feit dat de consument onmiddelijk het net betaalde product kan meenemen! Moest iemand ooit zo'n winkel openen, zet mij alvast op de klantenlijst!

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 maart 2008 - 22:58

Als hobby chemicus zul je moeten accepteren dat tegenwoordig niet veel meer lokaal te krijgen is. Online is er echter fantastisch veel te krijgen, als je maar goed zoekt. De meest exotische lab-materialen en de meest wilde chemicalien :P . Je moet echter goed zoeken en geduld hebben. Ik heb je al een bron gestuurd voor chemicalien en daar kun je heel exotische stoffen krijgen tot aan spul als thionylchloride aan toe. Voor glaswerk, kijk eens op www.labstuff.nl. Die heeft echt veel en als je veel spullen tegelijk bestelt, dan vallen de verzendkosten ook nog wel mee. Je moet echter eerst een tijdje sparen en dan ineens een wat grotere order plaatsen. Op die manier doe ik het ook. Dat is natuurlijk wel jammer. Vroeger als jongen kon ik inderdaad naar de drogist om 1 stofje te kopen als ik dat interessant vond. Tegenwoordig ga je niet voor 1 stofje een order plaatsen...

Snel

Snel

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2008 - 17:00

Ik heb gisteren bij Labstuff wat besteld en een vriend van mij heeft me wat glaswerk en een mortier enzo geschonken (hij weet dat ik aan dezelfde hobby als hij wil beginnen) :P
Wel spijtig dat dat blijkbaar bijna niet meer bestaat..

jack de keyzer

jack de keyzer

• >250 berichten
  • 251 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2008 - 16:52

wie zoekt, zal vinden.....

Bij de firma "Egilabo" in Kontich (Be) kan je op afspraak gaan "shoppen". Hij is de vaste leverancier bij ons op school en ik kan je hem zeker aanbevelen. Ik heb zelf nog we ťťn en ander op overschot tegen een aanvaardbare prijs (verzenden doe ik niet, veels te veels rompslomp) maar aangezien jij van de Vlaanders bent en in van het Antwerpse...

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2008 - 22:34

Ik ben via een apotheker aan proefbuizen geraakt misschien dat die ook wel ander glaswerk willen bestellen bij de groothandel om aan jou door te verkopen?

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 maart 2008 - 21:37

Kijk eens op eBay, verkoper 'sir flacon'. Deze verkoopt allerlei soorten glaswerk, tweedehands. Met een beetje geluk kun je daar heel goedkoop aan interessante spullen komen.

Isomo_CF

Isomo_CF

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 maart 2008 - 13:15

De persoon die je zoekt voor je glaswerk heet Werner Vitt en woont in Oedelem (ik weet niet als hij zijn winkel in Brugge nog heeft). Bovendien is Werner meester glasblazer (ook in kwarts) en weet hij van glas meer dan om het even wie.
Reparatie van toestellen is dus geen probleem.
Zoek eens op glasblazerijvitt, door en door betrouwbaar vakmanschap en bovendien stukken goedkoper dan de klassieke leveranciers
PaulM

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures