Springen naar inhoud

Elektrochemie

• Log in om te kunnen reageren

kazaa

kazaa

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2008 - 19:20

Hallo ik heb sinds kort kennis gemaakt met het vak elektrochemie nou vind ik dit een erg moeilijk vak en vind ik mijn boek niet echt duidelijk.

Heeft er iemand mischien wat sites over elektrochemie en dan met name potentiometrie,conductometrie en acitviteitscorrecties,pH berekeneningen en berekeningen voor oplosbaarheidsproducten,waar het duidelijk wordt uitgelegd.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

B.v.d.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

hzeil

hzeil

• >1k berichten
  • 1379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 maart 2008 - 18:18

Wat U vraagt is vrij moeilijk. De websites die U zoekt zijn er niet. Deze stof is m.i. te moeilijk om alleen, zonder begeleiding van een ervaren docent of oudere scholier/student, te bestuderen.
Aan de onderwerpen die U noemt moet een training in basiskennis door een scheikundige vooraf gaan.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Mark J

Mark J

• >100 berichten
  • 243 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 mei 2008 - 20:30

Allereerst zou ik op wikipedia of google de term ''wet van Nernst'' intikken. Wanneer je dit begrijpt ben je al een stuk verder :P

Voor invloeden van pH wordt vaak het begrip ''formaalpotentiaal'' gebruikt. Dit is echter niet iets, wat hiervoor al werd gezegd, wat je zo even uitlegt.

Activiteit speelt niet altijd een grote rol bij bepalingen (ik heb er nooit gebruik van gemaakt voor de berekening van een experiment). Echter dient hier voor exactheid wel rekening mee te worden gehouden. Voor het berekenen van de activiteit van een ion bestaat een hele lange formule, bij mij werd alleen vaak al de mu-waarde gegeven (gekke u symbool) waarna je dit getal alleen nog maar met de gegeven concentratie moest vermenigvuldigen om achter de activiteit van het ion te komen (mu-waarden stonden in een tabel van een boek van mij).

Ik hoop dat ik zo een beetje heb geholpen :D

Veel succes iig!

Dr.Chemo

Dr.Chemo

• >100 berichten
  • 131 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 mei 2008 - 21:47

Mooie demonstratie over een galvanische cel gevonden :

http://users.skynet....anische_cel.htm

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures