Membraam Filter

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 541

Membraam Filter

Beste Heeren,

Ik heb een 100 ml oplossing met daarin een lichte vervuiling van wat vezels deze wil ik graag analyseren op de HPLC. Nou kan dit niet in een keer doordat er vezels inzitten. Hij dient eerst gefiltreerd te worden. Wat is het beste filtreer middel. Ik kan filtreer papier gebruiken alleen blijft daar erg veel oplosmiddel en mogelijk de te meten stof hangen. Waardoor mijn concentratie verandert. Nou zat ik zelf te denken aan een membraam filter. Heeft iemand een goed idee hiervoor en waar kan ik deze kopen.

Met vriendelijke groet,

Remco Vree Egberts

Re: Membraam Filter

Millipore filters zijn prima, een link naar een compleet 022um hydrofoob filter, maar je kunt rondkijken of er filters zijn die beter geschikt zijn voor je toepassing

http://www.millipore.com/catalogue/item/slgv025nb

Berichten: 541

Re: Membraam Filter

bedankt

Berichten: 2.399

Re: Membraam Filter

Vreggie schreef: Beste Heeren,

Ik heb een 100 ml oplossing met daarin een lichte vervuiling van wat vezels deze wil ik graag analyseren op de HPLC. Nou kan dit niet in een keer doordat er vezels inzitten. Hij dient eerst gefiltreerd te worden. Wat is het beste filtreer middel. Ik kan filtreer papier gebruiken alleen blijft daar erg veel oplosmiddel en mogelijk de te meten stof hangen. Waardoor mijn concentratie verandert. Nou zat ik zelf te denken aan een membraam filter. Heeft iemand een goed idee hiervoor en waar kan ik deze kopen.

Met vriendelijke groet,

Remco Vree Egberts
Waarom zal de temeten stof niet in een membraan blijven hangen en wel op een filter? Ik zou gewoon een filter gebruiken als Gerard beschrijft, die zijn voor dit doel ontwikkeld. Als je bang bent voor adsorptie van je analiet, dan kun je een snel validatie experimentje draaien.

Reageer