Springen naar inhoud

synthese kaneelaldehyde

• Log in om te kunnen reageren

drdaniel

drdaniel

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2008 - 20:48

hallo

zouden jullie mij kunnen helpen met het beatnwoorden van deze vraag:

Onder welke omstandigheden word kaneelaldehyde gesynthetiseerd?(temperatuur en druk) (vacuŁmdestilatie)
om de vacuumdestillatie draait het zich op het laatste ik moet weten welke temp en druk nodig is dan. synthese door aceetaldehyde en benzaldehyde.

hoop spoedig iets te horen
en hartelijk dank voor de hulp
daniel

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

RubenM

RubenM

• >250 berichten
  • 336 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2008 - 22:43

Acetaldehyde + benzaldehyde ruikt naar een aldolcondensatie. Dat zou niet al te lastig moeten zijn.
Hier vind je een paar mogelijke voorschriften.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 maart 2008 - 23:55

Hoe beter het vacuum hoe minder hard je hoeft te stoken en hoe beter in mijn ogen je product overkomt. Gebruk trouwens een overmaat acetaldehyde. Verhouding 1:1,1 benzaldehyde:acetaldehyde. De acetaldehyde die overblijft raak je aan de rotavapor al kwijt en zo voorkom je dat je nog restjes benzaldehyde in je destillatieopstelling hebt. Benzaldehyde zal iig als eerste overkomen, mocht dat er nog inzitten. Dat is trouwens helder van kleur terwijl kaneelaldehyde een gelige olie is, zo kun je ze herkennen als ze door je liebigkoeler stromen. Als je dus nog helder spul erin hebt zitten, dat allemaal laten overkomen + een druppel product, dan pas doordraaien. Dan weet je zeker dat je in het 2e kolfje aan je spin nagenoeg pure kaneelaldehyde hebt.

Je zult misschien ook nog crotonaldehyde tegenkomen, het product van 2 moleculen acetaldehyde en waterafsplitsing.

Veranderd door FsWd, 31 maart 2008 - 00:12

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures