Springen naar inhoud

In welke stad studeer jij?

• Log in om te kunnen reageren

magrietjen

magrietjen

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 april 2008 - 09:01

Hej allemaal!! 8-)

Ik ben al rond aan het neuzen en misschien wil ik verder studeren naar HBO chemie (doe nu MBO laatste jaar)

Nou zou ik wel eens weten wat jullie "ervaringen" zijn waar jullie nu studeren / hebben gestudeerd. [|:-)]

Ik hoor zoveel.. Eindhoven zou je alles zelf in moeten plannen, in Nijmegen begin je in de 2de zijn ze chaotisch, in utrecht zijn ze veel strenger... 8-[

Wat is nou waar haha.. dus als je jou ervaring eventjes wil laten weten, dat is de beste manier om te kijken hoe de school een beetje is, toch [-X

Alvast bedankt!!
Groetjes!! ;)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 april 2008 - 16:44

In Antwerpen, maar dat ik waarschijnlijk te ver voor je?!

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3338 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 april 2008 - 17:47

Leeuwarden (het andere uiterste)

heb me daar 2 jaar prima vermaakt op het Van Hall en de studentenvereniging Osiris

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

t0mw0rld

t0mw0rld

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 april 2008 - 19:39

Deventer, heb je wel een klasje van 12 of minder :P
of is dat overal hetzelfde?

(een opleiding met een groeiende klas, geweldig :P)

Veranderd door t0mw0rld, 03 april 2008 - 20:04

Dr.Chemo

Dr.Chemo

• >100 berichten
  • 131 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 april 2008 - 20:36

Antwerpen , same as Eddy ;)

Marie-Claire

Marie-Claire

• >25 berichten
  • 38 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 april 2008 - 07:20

Enschede en net zoals in Deventer niet veel studenten.
Denk aan 1 klas per jaar.
Maar daardoor zeker niet minder gezellig!

De stad Enschede zelf is leuk, gezellige terrasjes in de zomer, maar niet geweldig vind ik.

Qua onderwijs vind ik het moeilijk beoordelen, omdat ik niet op een andere Hogeschool les heb gevolgd.

Veranderd door Claire, 04 april 2008 - 07:21

Maundu

Maundu

• >100 berichten
  • 149 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 april 2008 - 07:47

Ik hoor zoveel.. Eindhoven zou je alles zelf in moeten plannen

Ik zit op de opleiding in Eindhoven en het is inderdaad deels waar dat je alles zelf moet plannen. Daarmee bedoel ik dat je zelf je leerweg uitstippelt. Dit noemen we competentie gericht onderwijs.
Er zijn 9 competenties die het bedrijfsleven belangrijk vindt in een afstudeerder (denk hierbij aan: onderzoeken, experimenteren, leiding geven, milieu etc..)

Jij bepaalt welke competenties je verder gaat ontwikkelen. Wil je straks (bijvoorbeeld) een iets meer leiding gevende functie dan kies je ervoor om leiding geven verder te ontwikkelen.

Verder werken we altijd in projectgroepen die samenlopen met cursussen. Het leuke hiervan is dat je al in het eerste jaar naar bedrijven toe gaat om daar naar de probleem situatie te kijken. Je krijgt dus een goed beeld vanje toekomstig werkveld.

Mocht je meer vragen hebben over de opleiding in Eindhoven kun je me via chemieforum een berichtje sturen!

succes!

Mark J

Mark J

• >100 berichten
  • 243 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 mei 2008 - 09:06

In Alkmaar studeer ik Analytische Chemie en zit in een klas(je) van 8 studenten, het is wel altijd heel gezellig en je krijgt voldoende ruimte om vragen te stellen op de practicumdag :D 8-)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures