Koolhydraten in veevoeders

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 6

Koolhydraten in veevoeders

Zoals de meeste van jullie wel zullen weten zijn er een heleboel koolhydraten. Veel van deze koolhydraten zijn in de diervoeder wereld afzonderlijk van elkaar te bepalen volgens gestandaardiseerde analyses:

zetmeel ewers

zetmeel enzymatisch (AMG)

Suiker volgens Luff Schroorl

Lactose volgens Luff Schoorl

Maar wat nou als ik in een product alle koolhydraten wil bepalen in 1 analyse is hier dan een goedgekeurde analyse voor in de diervoeder wereld?

Berichten: 552

Re: Koolhydraten in veevoeders

kwantitatief of kwalitatief?

Berichten: 6

Re: Koolhydraten in veevoeders

zoals je misschien wel weet zijn de eerder door mij genoemde analyses kwantitatief. Dus ik ben opzoek naar een kwantitatieve analyse hiervoor.

Nog een volgende vraag met welke analyse vind ik de grootste hoeveelheid zetmeel in een product

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Koolhydraten in veevoeders

Ehm misschien niet helemaal ontopic maar valt dit niet meer onder analytische?

Maar goed even terug komen op je vraag. Ik heb tijdens mijn opleiding een artikel geschreven over de analyse van petides met behulp van MALDI-TOF-MS. Deze methode werd ook gebruikt om koolhydraten te bepalen.

Ik zal even voor je zoeken of ik de documenten (artikelen waarop ik mijn artikel gebaseerd heb) nog op mijn hardeschijf heb staan waardoor je misschien gerichter kan zoeken. Maar ik zou beginnen eens wat informatie in te winnen over MALDI-TOF-MS en de mogelijkheden hiervan.

Met je tweede vraag kan ik je helaas niet helpen, succes en greetz!

Reageer