microbiologie en schildklieraandoeningen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 152

microbiologie en schildklieraandoeningen

Hallo iedereen!

ik ben bezig met het maken van een werkje over schildklieraandoeningen. Daar ik alle aspecten ervan wens te bespreken, wou ik ook nagaan of de aanwezigheid van bepaalde bacteriën eventueel iets met schildklieraandoeningen zoud kunnen te maken hebben. Tot nu toe heb ik hierover geen enkel verband gevonden op internetsites, maar misschien is iemand daar toevallig van op de hoogte en weet deze persoon of deze twee een verband met elkaar kunnen hebben. Zelfs een kleine tip is al welkom want dan weet ik tenminste wat te zoeken. nu vind ik honderden sites die allen over hetzelfde handelen!

hopelijk kan iemand me helpen!

Alvast bedankt!

Vriendelijke groetjes,

Stef.

Berichten: 292

Re: microbiologie en schildklieraandoeningen

Hallo,

Op deze site : http://www.cumc.columbia.edu/dept/thyroid/thyroiditis.html, heb ik het volgende gevonden :

Acute suppurative thyroiditis is quite rare in modern times. It is caused by a bacterial infection in the thyroid which causes pus to collect and form an abscess within the thyroid gland. The bacterial infection may be carried in the bloodstream from anywhere in the body or it may come from the throat itself. Because antibiotics are now routinely used, this form of thyroiditis has become very rare since bacterial infections are usually treated before they spread to the thyroid gland. In the few instances where it still occurs, antibiotics and surgery to drain the pus can result in complete cure.

ik denk dat je hier waarschijnlijk wel iets aan zult hebben,

MVG

Berichten: 292

Re: microbiologie en schildklieraandoeningen

thyroid tuberculosis

lijkt mij ook interesant voor jou om hierwat informatie over te zoeken

Berichten: 516

Re: microbiologie en schildklieraandoeningen

zoek ook eens op "goiter", dan kom je meestal ook wel leuk beeldmateriaal uit... Evenwel niet echt iets met bacteriële infecties te maken, maar als je het over de schildklier hebt, mag dat zeker niet ontbreken!

Berichten: 152

Re: microbiologie en schildklieraandoeningen

Bedankt voor de reactie! ik zit wel nog met een vraagje over thyroid tuberculosis. Heeft dat een andere (specifieke) naam in het nederlands? ik vind er namelijk niets over op nederlandstalige sites, enkel in engelstalige, alsof ze er hier nog nooit van gehoord hebben...

groetjes,

Stef.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: microbiologie en schildklieraandoeningen

engelse sites zijn vaak beter dan nederlandse. bovendien zal iedereen in deze wereld (chemisten/biologen) voldoende engels moeten kunnen om die teksten te begrijpen.

maar om je vraag te beantwoorden, het is meen ik de latijnse naam dus waarscheinlijk niet.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 292

Re: microbiologie en schildklieraandoeningen

Schildklier tuberculose is de letterlijke vertaling maar dit geeft inderdaad geen goede hits weer. Ik denk ook dat het in het nederlands een andere naam heeft maar momenteel heb ik die nog niet gevonden.

Je kan op google ook engelstalige paginas vertalen naar het nederlands, dit lukt niet altijd maar is misschien de moeite waard om eens te proberen. Anders zul je er een engels-nederlands woordenboek moeten bijnemen ;)

Reageer