Springen naar inhoud

Ontslagen, en wat nu.....?

• Log in om te kunnen reageren

Merel12

Merel12

• 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 november 2005 - 20:53

Ja, ik weet het even niet meer.
Ik werk al vijftien jaar in de metaalbranche en nu kan ik het niet meer waarmaken.
Dus ik ben ontslagen per 1-1-2006.
Ik weet dat ik bezwaar moet aantekenen maar hoe en waar doe je dat?
Ik ben een vrouw van 45 jaar oud.
En ik wil nog niet achter de geraniums gaan zitten.
:P :P :roll:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Lutetia

Lutetia

• >100 berichten
  • 111 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 november 2005 - 20:59

Bezwaar maken doe je via een advocaat of rechtsbijstands kantoor.
Als er goede redenen zijn om het ontslag aan te vechten kan je er meestal nog wel een paar maanden salaris uitslepen.

Met 45 ben je volgens mij (ik ben ook 45) nog volledig inzetbaar voor de arbeidsmarkt en moet je dus naar het arbeidsbureau om te zien of er iets van je gading tussen zit. Omscholing kan eventueel via het arbeidsbureau geregeld worden.
Vooruitgang

wim600008149

wim600008149

• >250 berichten
  • 575 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 november 2005 - 23:48

Ja, ik weet het even niet meer.

Wel Merel, ik ben geen expert in arbeidsrecht, dus het eerste wat in me
opkomt is (ik weet nu wel niet of je van Nederland of BelgiŽ bent) ga
eens naar een advocaat of naar een "wetswinkel" (zoals dat bij ons in
belgiŽ heet). Gewoon maar om advies. Daar ben je immers niets mee
verloren. Misschien (hopelijk) bestaan er wel meerdere mogelijke op-
lossingen dan je denkt.

In elk geval wil ik je wel veel sterkte toewensen!

Dus laat de komende Kerstsfeer er niet door vergallen en
blijf naar voren kijken hť !!! :wink:

Laurentius

Laurentius

• >25 berichten
  • 93 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2005 - 11:14

Hoi Merel,

Shit happens. Ik weet niet in welke mate jij een baan nodig hebt om financieel rond te komen. Bedenk dat het leven zijn eigen maniertjes heeft om je daar te laten komen waar he het gelukkigst bent, met andere woorden: is er iets dat je altijd hebt willen doen, doe het dan nu ! Succes !

Olive

Olive

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 december 2005 - 14:54

Je kan in Nederland niet zomaar ontslagen worden. Waarschijnlijk loopt je contract af per 1 januari? Is dit niet zo moeten er hele goeie redenen zijn waarom je ontslagen wordt. Het CWI moet zo'n ontslag goedkeuren. Is het allemaal niet volgens de regels gegaan kun je naar de kantonrechter gaan en herstel van de arbeidsovereenkomst, of een vergoeding voor de gewerkte jaren volgens de zogenaamde axbxc formule vragen. Het lijkt me verstandig om rechtsbijstand te zoeken. Misschien heb je een rechtsbijstandverzekering, anders kun je naar een advocaat gaan.

Giel_5

Giel_5

• >25 berichten
  • 68 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 december 2005 - 15:38

Tja daaltijd vervelend om ontslagen te worden, maar kijk eens voor informatie op http://www.infopensi.../indexmain.html of google er eens een beetje op los.
En naar een advocaat/rechtswinkel gaan om te kijken wat je eruit kan halen.
Succes!

niekdaamen

niekdaamen

• >25 berichten
  • 71 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 december 2005 - 11:18

idd, als werknemer sta je behoorlijk sterk. Wanneer er geen grondige reden is dan kun je een behoorlijk bedrag ontvangen. (wil je geen valse hoop geven) Het is zeker het proberen waard, laatst gehoord over een werknemer die na 20 jaar zonder 'geldige' reden ontslagen werd die per gewerkt jaar ťťn maand loon ontving.

Jolyce

Jolyce

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2006 - 22:59

Zodra je je ontslagbrief ontvangt, moet je ALTIJD schriftelijk bezwaar aantekenen. Gewoon briefje (aangetekend) met 'Hierbij teken ik bezwaar aan tegen het aangezegde ontslag dd. enz... Als je het niet doet dan stel je een eventuele ww-uitkering in de waagschaal. Gaat het om een contract dat niet is verlengd, dan ook bij het CWI melden en inschrijven als werkzoekende. Inderdaad is een juridisch advies(bureau) altijd handig als het ontslag onterecht zou zijn. Ben je lid van een bond, dan daar aankloppen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 19 januari 2006 - 15:08

Als je lid bent van een vakbond kan je aanraden met hen contact op te nemen. Zij hebben vaak ervaring met dergelijke zaken. Ze kunnen je in ieder geval adviseren, en als je sterk staat zorgen ze vaak ook voor een advocaat.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures