Springen naar inhoud

Ontslagen, en wat nu.....?

• Log in om te kunnen reageren

Merel12

Merel12

• 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 november 2005 - 20:53

Ja, ik weet het even niet meer.
Ik werk al vijftien jaar in de metaalbranche en nu kan ik het niet meer waarmaken.
Dus ik ben ontslagen per 1-1-2006.
Ik weet dat ik bezwaar moet aantekenen maar hoe en waar doe je dat?
Ik ben een vrouw van 45 jaar oud.
En ik wil nog niet achter de geraniums gaan zitten.
:P :P :roll:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Lutetia

Lutetia

• >100 berichten
  • 111 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 november 2005 - 20:59

Bezwaar maken doe je via een advocaat of rechtsbijstands kantoor.
Als er goede redenen zijn om het ontslag aan te vechten kan je er meestal nog wel een paar maanden salaris uitslepen.

Met 45 ben je volgens mij (ik ben ook 45) nog volledig inzetbaar voor de arbeidsmarkt en moet je dus naar het arbeidsbureau om te zien of er iets van je gading tussen zit. Omscholing kan eventueel via het arbeidsbureau geregeld worden.
Vooruitgang

wim600008149

wim600008149

• >250 berichten
  • 575 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 november 2005 - 23:48

Ja, ik weet het even niet meer.

Wel Merel, ik ben geen expert in arbeidsrecht, dus het eerste wat in me
opkomt is (ik weet nu wel niet of je van Nederland of BelgiŽ bent) ga
eens naar een advocaat of naar een "wetswinkel" (zoals dat bij ons in
belgiŽ heet). Gewoon maar om advies. Daar ben je immers niets mee
verloren. Misschien (hopelijk) bestaan er wel meerdere mogelijke op-
lossingen dan je denkt.

In elk geval wil ik je wel veel sterkte toewensen!

Dus laat de komende Kerstsfeer er niet door vergallen en
blijf naar voren kijken hť !!! :wink:

Laurentius

Laurentius

• >25 berichten
  • 93 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 november 2005 - 11:14

Hoi Merel,