Troubleshooting

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Troubleshooting

Ik heb een probleem met de druk die over mijn kolom gaat.

Als er gebruik wordt gemaakt van een constante kolomflow, wordt deze kolomflow en de daarbijhorende initiële kolomdruk bereikt bij het activeren van mijn methode. Bij gebruik maken van een constante kolomdruk, wordt deze ingestelde druk eveneens bereikt.

Dit echter allebei wanneer de methode splitless is. Als er een split wordt ingesteld, krijg ik een hoge flow en kolomdruk, veel hoger dan de ingestelde waarde.

Wat ik allemaal al uitgeprobeerd heb om het probleem op te lossen/om de oorzaak van het probleem te achterhalen:

- Andere kolom gestoken (60m kolom ipv 30m kolom)

- Ander dragergas (He ipv H2)

- Kolomoventemperatuur lager gezet

- Injectortemperatuur lager gezet

- Split ratio lager en hoger

- Nagekeken of al de gassen goed afgeregeld staan

Is er een technische interventie nodig om dit probleem op te lossen?

Hopelijk kan iemand mij wat verderhelpen.

Berichten: 184

Re: Troubleshooting

Zoals ik hier lees heb je een probleem met de splitleiding. vermoedelijk is deze enigszins verstopt.

Een remedie hiervoor is de splitleiding uitbouwen en spoelen met een geschikt spoelmiddel;

bij een organische verstopping is het mogelijk om aceton of een ander oplosmiddel te gebruiken

bij een anorganische verstopping (zouten) is het mogelijk om met water te spoelen.

succes

Berichten: 9

Re: Troubleshooting

Heb hier ongeveer hetzelfde probleem. (waarschijnlijk kan de GC het gewoon niet aan maar toch maar even andere mensen nog vragen)

Ik wilde gaan meten op een GC kolom van 1m.

constantflow staat op 2ml/min en de begin pressure daarbij zou 0,4 psi moeten zijn.

Echter wil mijn GC niet zakken onder de 0,6.

Het minimum van de GC zou tussen 0-100 psi en 0-100m moeten liggen. Wel heel erg op de grens dus hier. Daarom verwacht ik niet dat de GC het aan kan.

Maar misschien dat iemand een andere reden kan bedenken. 2m kolom draaide nog wel goed.

kolom is vele malen gecheckt of ie goed gemonteerd is.

Reageer