Springen naar inhoud

Home Chemistry Society

• Log in om te kunnen reageren

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 april 2008 - 23:18

Eergister is er een start gemaakt met de zgn. Home Chemistry Society, een groep van mensen die van chemie hun hobby hebben gemaakt en daar ook in de vorm van een vereniging vorm aan willen geven.

Geplaatste afbeelding
Logo met dank aan Chromium, member van sciencemadness.org.

In eerste instantie houden we het klein (alleen een website, met veel informatie en uitwisselen van ideeen), maar als het goed gaat lopen zouden we over een jaar er een echte vereniging/stichting van kunnen maken.

Ik heb een domainnaam geregistreerd en zorg voor de hosting van deze domeinnaam. Ik heb er een wiki opgezet, die op dit moment al aardig wordt gevuld. Kijk maar eens op deze site. Als er hier serieuze hobbyisten zijn, dan ben je welkom om mee te doen. Kennisniveau is niet van belang, je hoeft ook geen uitgebreid lab of set van chemicalien te hebben. Wat we wel verlangen is echte belangstelling en de wil om er iets leuks van te maken.

http://www.homechemistry.org

Het is nog echt in de startup-fase, dus heel veel is er nog niet, de site is er nog maar 2 dagen, maar er wordt nu door iemand vanuit de USA al een hele reeks van pagina's opgezet over zgn. OTC reagents, die je op allerlei plaatsen kunt kopen. Handige informatie voor de starter.

Zelf wil ik komend weekend diverse pagina's er op zetten over wat meer typische reagentia, die ook voor particulieren zijn te verkrijgen en waar je veilig en verantwoord mee kunt werken.

Iets wat ik absoluut niet wil zien op de website is drugs en alles wat daaromheen gebeurt op het gebied van zgn. huischemie. Dat is juist wat de hobby van huischemie kapot maakt. Info over energetische stoffen e.d. mag, maar het hangt er wel van af hoe het wordt gebracht. Bommenmakerij is niet welkom, een leuk verassend effect met bijv. vuur kan juist weer een interessante bijdrage leveren. Verder is het beleid zeer relaxed en is het enige wat we vragen een stuk interesse en enthousiasme.

Als je iets bijdraagt aan de site, dan moet het wel in het Engels, omdat het internationaal georienteerd is.

Veranderd door woelen, 10 april 2008 - 23:26

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 11 april 2008 - 07:24

Leuk initiatief, Wilco!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 3334 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 april 2008 - 07:33

super idee.

ik zal alleen niet echt een waarde kunnen toevoegen. mijn thuishoby chemie is koken en bakken bij het fornuis en de oven maar van tijd tot tijd zal ik het wel lezen ;)

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

Jor_CF

Jor_CF

• >250 berichten
  • 840 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 april 2008 - 23:49

Super!

Helaas kan ik voorlopig niet meehelpen. Ik heb eindexamen.

Bovendien is dinsdagavond (8 april) mijn opa/grootvader overleden. Deze dinsdag was de begrafenis. Het is allemaal hartstikke onverwachts gebeurt. Hij was nog zo fit! Ik en zijn andere kleinkinderen hadden een hele bijzondere band met hem, die vrij uniek was. Ik ben er dan ook helemaal kapot van, en heb het op het moment emotioneel erg moeilijk... :cry:

Maar Wilco, ik zal proberen nog wat mee te helpen. Heb ik ook wat afleiding.

Veranderd door Jor, 15 april 2008 - 23:50

Franz_CF

Franz_CF

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 april 2008 - 04:48

Geweldig initiatief Wilco. Ik hoop in de toekomst ook te kunnen bijdragen in een of andere vorm.

En Jor, gecondoleerd en sterkte.

Jurn

Jurn

• >250 berichten
  • 851 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 april 2008 - 08:25

Een heel leuk en goed initiatief.

Zal eens kijken of ik nog proef voorschriften heb die van toepassing kunnen zijn ;)

BTW als het wat gegroeid is kan je proberen subsidie aan te trekken
Jurn [WSF - Technicus]

It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures