Springen naar inhoud

Overstap industrieel naar burgerlijk ingenieur

• Log in om te kunnen reageren

sca

sca

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 april 2008 - 12:42

Hallo,

ik zit momenteel in mijn laatste jaar industrieel ingenieur chemie en overweeg om verder te studeren tot burgerlijk ingenieur. Zijn er toevallig nog mensen die dit zelf gedaan hebben? En zoja, aan welke universiteit?

Ik heb reeds geinformeerd bij een aantal universiteiten en blijkbaar is er toch wel wat verschil. Aan de KU Leuven moet je bijvoorbeeld nog enkele basisvakken uit de bacheloropleiding volgen waarmee veel studenten die reeds een opleiding industrieel hebben gevolgd veel moeilijkheden hebben.
Aan de Ugent is dit niet het geval en volg je gewoon hetzelfde masterprogramma als de studenten uit de bacheloropleiding burgerlijk.
Maar is dit een voordeel tov KU Leuven of heb je het dan weer extra moeilijk met de andere vakken omdat je niet zo'n brede theoretische kennis hebt van de basisvakken?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Robin85

Robin85

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 april 2008 - 11:23

ik twijfel ook om de overstap te maken volgend jaar. Mij is verteld dat je met je diploma industrieel ingenieur de laatste twee jaar van de burgerlijk kan meedoen, zonder nog extra vakken te moeten volgen (je KAN wel een schakelprogramma volgen maar dit is niet verplicht). Je komt dus gewoon terecht in het 4e jaar burgerlijk ingenieur als je de overstap waagt

zelf vroeg ik mij dit ook af, mensen die het gedaan hebben? vertel er eens wat over

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures