GCMS Agilent checklist

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 19

GCMS Agilent checklist

Hallo Iedereen

Sinds kort zijn we in het bezit van een tweedehands GCMS van Agilent

Na een lange ochtendspoedcursus is het apparaat uitgelegd. Het is inderdaad een prachtig apparaat met veel mogelijkheden. De hele boel wordt aangestuurd door een softwareprogramma die dat allemaal mogelijk maakt. Het is echter vrij ingewikkeld en de handleidingen die er bij zijn geleverd maakt di er niet makkelijker op. Vanwege de snelle beschikbaarheid voor de studenten moet de handleiding in no time gecomprimeerd worden naar iets handzaams. Daar wordt hard aan gewerkt maar er zijn bij het uittesten van het apparaat wat vraagtekens onstaan en er zijn twijfels over de resultaten. Mijn vraag is iemand bekend met dit apparaat of software en kan mij helpen aan een gecomprimeerde vorm van een bruikbare handleiding voor studenten of een checklist met punten waar je op moet letten.

Gas Chromatograph Agilent 6890N

MS-detectorAgilent5973N

software MSD chemstation rev. c.00.00

Alvast bedankt

groet andre

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Jorim: Alleen hoofdletters in het topic-onderwerp zijn niet echt nodig...</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 1

Re: GCMS Agilent checklist

Beste Andre,

Waar ben je precies naar op zoek? Er zijn zo veel mogelijkheden met de GCMS dat het niet altijd een kwestie is van een paar knoppen indrukken. Welke analyses willen jullie uitvoeren (welke kolom, instellingen etc), doen jullie ook onderhoud of mogen studenten er aan sleutelen. Welke opties heeft de GC en heeft de MS een diffusie of turbopomp, evt EI/CI? Een onjuiste tune kan tot vreemde resultaten leiden.

Heb je ook tips nodig met welke onderdelen misschien handig zijn om achter de hand te hebben.

Groetjes,

Eveline

Berichten: 6

Re: GCMS Agilent checklist

Ik kan je een werkvoorschrift sturen waarin het meeste wel staat uitgelegd, mocht je nog interesse hebben want het is al een wat ouder bericht.

Berichten: 9

Re: GCMS Agilent checklist

Ik kan je een werkvoorschrift sturen waarin het meeste wel staat uitgelegd, mocht je nog interesse hebben want het is al een wat ouder bericht.
Als je die handleiding nog hebt, zou ik deze graag willen hebben.

Mvg,

Ruben

Hogeschool Van Hall Larenstein

Leeuwarden

Reageer