Anaerobe zuivering voortijdig stoppen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Anaerobe zuivering voortijdig stoppen

Hoi!

Ik citeer eerst even een stukje uit mijn stageopdracht

"Een tweede losstaande opdracht is het uitvoeren van een kort literatuur studie naar de mogelijkheden om de biologische afbraak van afvalwater niet volledig te laten aflopen naar CO2 en CH4 maar eerder te stoppen zodat waardevolle verbindingen kunnen worden gewonnen. "

Mijn stagebegeleider zei dat ik eerst maar even moest kijken of het uberhaupt wel zinvol is, en of de verbindingen (Propionzuur, boterzuur, valeriaanzuur, alcoholen etc) waardevol zijn.

Ik heb zelf een sciencedirect account, maar kon zo snel niet een geschikt artikel vinden.

Nu de vraag: Zijn deze verbindingen echt zo waardevol? En in welke hoek zou ik moeten zoeken?

Ik zat zelf te denken aan een nieuwe kweek anaeroob slib waar geen methanogene bacterien zitten.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Anaerobe zuivering voortijdig stoppen

Tja, wat is waardevol.

Als je uitbent op het winnen van energie uit verbranding zou je moeten uitzoeken of je zo meer verbrandingsenergie krijgt.

Als je een betalende afnemer kunt vinden voor een van de andere verbindingen kan dat ook nuttig zijn, maar hoe veel ben je kwijt aan zuivering. Methaan is vrij eenvoudig af te scheiden....

Reageer