labeling van miRNA

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 167

labeling van miRNA

Kan ik via een normale PCR een fluorochrome aan een miRNA hangen?
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”

Berichten: 516

Re: labeling van miRNA

Er bestaan verschillende fluorofore basen. Als je die toevoegd aan een normale PCR, dan zullen die inderdaad ingebouwd worden.

Deze techniek wordt dagdagelijks gebruikt.

Let wel, je kan het er niet zomaar "aanhangen", een PCR heeft een matrijs nodig.

Of is het dat niet wat je bedoelt?

Berichten: 167

Re: labeling van miRNA

jawel dat bedoel ik wel. Maar ik stel me de vraag of je op een matuur miRNA wel pcr kan doen aangezien een normale primer volgens mij ongeveer 20 bp is en u miRNA ongeveer 21 bp is. Is dat dan wel mogelijk?
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”

Berichten: 740

Re: labeling van miRNA

Je praat dus over een gesplicede miRNA, die kan je ook gewoon als oligo bestellen, zonder dat je PCR't. Deze kan je vast ook door fabrikanten laten labellen.

Reageer