computer koppelen aan de GC ?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 19

computer koppelen aan de GC ?

Hallo Iedereen

Voor een oude GC zijn we op zoek naar de mogelijkheid om een GC te koppelen aan een computer. De GC is een CARLO ERBA INSTRUMENTS HRGC 5300 met aansturingsmodulen MFC 500 AS 550 en EL 850. Volgens een docent is het mogelijk om met behulp van een "kastje" deze gc te koppelen aan een computer. Deze zou dan het signaal van de GC vetalen voor de comp. Hierover ben ik op zoek naar:

Iemand die wat info kan verschaffen over dat kastje

Iemand die weet welk merk en type kast hier geschikt voor is

Iemand die weet waar dit onderdeel eventueel tweede hands aangeschaft kan worden.

Groet Andre

Berichten: 129

Re: computer koppelen aan de GC ?

Volgens mij kan je best bij de verdeler van zo een toestel.

Carlo Erba bestaat niet meer, dat is nu Thermo, in Nederland en België verdeelt Interscience de GC's van Thermo.

Probeer het eens via die weg.

En het kastje dat je zoekt is waarschijnlijk een soort convertor, zelf hebben we zoiets om een ELS (detector) te koppelen aan de software van de hplc.

De convertor komt van Dionex, prijs 2000 euro of wat meer ondertussen.

je kan heel wat tweedehands spullen kopen bij [bedrijfsnaam op verzoek verwijderd]

Succes

Berichten: 677

Re: computer koppelen aan de GC ?

Wij hebben goede ervaringen met het koppelen van een ionchromatograaf aan een PC via een Peak Simple Data System. Dit is een "bakje" dat tussen de chromatograaf en de pc komt. In feite is dit een analoog naar digitaal convertor. De software die je nodig hebt voor de dataverwerking en het deels sturen van de chromatograaf is gratis ter beschikking op de site.

De verdeler in de Benelux hiervan is Bester (www.bester.nl). Het hele systeem was vrij goedkoop, in vergelijking met andere oplossingen.

Berichten: 6

Re: computer koppelen aan de GC ?

Da Vinci Europe laboratory solutions heeft Bester overgenomen.

Voor die hardware kun je nu daar terrecht.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: computer koppelen aan de GC ?

Ik heb nog een paar van die Dionex kastjes staan, stukken goedkoper

Reageer