dichloorazijn

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 3

dichloorazijn

Ik ben op zoek naar het middel dichloorazijn (in zoutvorm). Wie kan mij daaraan helpen ....

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Ik heb je vraag verplaatst naar een geschikter forum.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: dichloorazijn

In zoutvorm? Dan zoek je natrium dichlooracetaat of kaliumdichlooracetaat?

Berichten: 2.337

Re: dichloorazijn

Wil je dit als middel tegen kanker gebruiken. Het wordt door veel instituten afgeraden. 8-) En is dit niet heel giftig zoals de meeste gechloreerde organische stoffen?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: dichloorazijn

Wat ik voor dichloorazijnzuur vind (dat is toch uiteindelijk wat het in je maag wordt) is niet erg gezond inderdaad. Ga nu niet af op de praat van die alternatieve helers; die hebben helaas van chemische gevaren geen kaas gegeten.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: dichloorazijn

Pas op met mensen die alternatief genezen. Sommige zijn best goed en ik weet van bepaalde kruiden/ huis tuin en keuken stoffen dat ze nogsteeds beter/prettiger werken dan menig officieel medicijn.

Maar zoals FsWd al zij. kwakzalvers hebben over het algemeen zeer weinig kennis van chemie.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 364

Re: dichloorazijn

wie zegt dat hij dat effectief daarvoor wil gebruikeN?

Berichten: 3

Re: dichloorazijn

Ik zoek dichloorazijn (in zoutvorm) omdat inderdaad (en eveneens) de "alternatieve" geneeswijze die internist Huppes op zichzelf heeft toegepast te proberen. De (prostaat)kanker is inmiddels uitgezaaid en verdere behandelingen hebben geen zin dus niet geschoten is altijd mis....

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: dichloorazijn

Het is in ieder geval hier te koop. Ik heb hier zelf ook weleens iets besteld toen dat plotseling en puur om commerciële redenen in NL niet meer te krijgen was.

Ik vind trouwens ook op diverse sites dat je het stofje gratis af kunt halen bij de apotheker...

Ik wens je veel succes en sterkte !

Berichten: 448

Re: dichloorazijn

2 dagen vasten kunnen de toxiciteit van chemotherapie geneesmiddelen verminderen dus misschien kan vasten ook helpen om de toxiciteit van dichloorazijnzuur te verminderen.

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/...80331172534.htm
Strategies to treat cancer have focused primarily on the killing of tumor cells. Here, we describe a differential stress resistance (DSR) method that focuses instead on protecting the organism but not cancer cells against chemotherapy. Short-term starved S. cerevisiae or cells lacking proto-oncogene homologs were up to 1,000 times better protected against oxidative stress or chemotherapy drugs than cells expressing the oncogene homolog Ras2val19. Low-glucose or low-serum media also protected primary glial cells but not six different rat and human glioma and neuroblastoma cancer cell lines against hydrogen peroxide or the chemotherapy drug/pro-oxidant cyclophosphamide. Finally, short-term starvation provided complete protection to mice but not to injected neuroblastoma cells against a high dose of the chemotherapy drug/pro-oxidant etoposide. These studies describe a starvation-based DSR strategy to enhance the efficacy of chemotherapy and suggest that specific agents among those that promote oxidative stress and DNA damage have the potential to maximize the differential toxicity to normal and cancer cells.
http://www.pnas.org/cgi/content/abstract/0...ourcetype=HWCIT

Berichten: 2.399

Re: dichloorazijn

Ik zoek dichloorazijn (in zoutvorm) omdat inderdaad (en eveneens) de "alternatieve" geneeswijze die internist Huppes op zichzelf heeft toegepast te proberen. De (prostaat)kanker is inmiddels uitgezaaid en verdere behandelingen hebben geen zin dus niet geschoten is altijd mis....
Ik zou geen wonderen verwachten van een middeltje als dit, maar ik snap je redenatie. Kijk erg uit met wat je gaat doen en eigen doktertje spelen. Het geen wat je zeker niet wilt verliezen en op het spel wilt zetten is de levens standaard en kwaliteit van je laatste dagen.

Ook ik wens je heel veel sterkte!

Berichten: 448

Re: dichloorazijn

The unique metabolic profile of cancer (aerobic glycolysis) might confer apoptosis resistance and be therapeutically targeted. Compared to normal cells, several human cancers have high mitochondrial membrane potential (DeltaPsim) and low expression of the K+ channel Kv1.5, both contributing to apoptosis resistance. Dichloroacetate (DCA) inhibits mitochondrial pyruvate dehydrogenase kinase (PDK), shifts metabolism from glycolysis to glucose oxidation, decreases DeltaPsim, increases mitochondrial H2O2, and activates Kv channels in all cancer, but not normal, cells; DCA upregulates Kv1.5 by an NFAT1-dependent mechanism. DCA induces apoptosis, decreases proliferation, and inhibits tumor growth, without apparent toxicity. Molecular inhibition of PDK2 by siRNA mimics DCA. The mitochondria-NFAT-Kv axis and PDK are important therapeutic targets in cancer; the orally available DCA is a promising selective anticancer agent.
Alhoewel het bij dosisen van 25mg/kg/dag bij mensen toxisch blijkt te zijn voor perifere zenuwcellen.

Klik hier

Belangrijk om op te merken is dat dichloorazijnzuur (DCA) het metabolisme van een kankercel van glycolyse weer naar oxidatieve fosforylatie verschuift. Maar niet alle kankercellen (zoals vaak word gedacht) gebruiken glycolyse en zijn niet meer in staat om oxidatieve fosforylatie te doen. Enkel traag groeiende solide tumors (met een O2 gebrek) schakelen over op glycolyse.

Energy metabolism in tumor cells

Het heeft dus nadelen maar wanneer je niets te verliezen hebt kan het een aanvaardbare gok zijn om te maken.

Berichten: 840

Re: dichloorazijn

Succes en sterkte!

Berichten: 2.337

Re: dichloorazijn

Ja ook van mij sterkte en laten we allemaal hopen dat het een positief effect heeft. :)

Berichten: 3

Re: dichloorazijn

:D Ik ben eruit. Allen bedankt voor jullie inbreng.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: dichloorazijn

sterkte, ik hoop dat het lukt
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Reageer