Tesla

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 19

Tesla

wat tussen haakjes staat kan helaas op geen enkele manier achterhaald worden en is gebazeerd op verhalen waarvan ik de oorsprong niet ken.

Nikola Tesla had een briljant idee:

het Wardenclyffe project,

5 torens, in Amsterdam, New york, Japan en de Noord- en Zuidpool.

Hiermee zou hij vrijwel gratis, mobiele stroom kunnen halen uit de aarde.

Bij een demonstratie is zijn er hoogere luchtlagen in brand gevlogen, er onstond gekleurde bliksem en een spookachtig blauw licht rond de genen die aanwezig waren.

Bij de test leek Tesla het niet goed in de hand te hebben en de investeerders zijn er mee gestopt.

(gezecht word dat de grootste investeerder de regering was, er is een komplot gevormt met machtige mensen in de olie, kolen en aardgas handel die vreesde dat ze door de gratis electrisiteit buitenspel gezet zouden worden. zij hebben geld betaald aan de regering om de financiering van het Wardenclyffe project te stoppen.)

Tesla kwam hierdoor diep in de schulen en moest zijn met zijn expiriment stoppen en het verkopen. (Hoewel somige zeggen dat Tesla gestopt is met het project en de Amerikaanse regering het gesloopt heeft vanwegen de kosten van de 1ste wereld oorlog hoewel de schroot maar 100.000 dollar op zou leveren.)

ps.

Een aanwijzing voor het komplot is de bekendheid van Tesla, vergelijk het met Einstein, vraag aan iemand een genie te noemen en hij/zij zegt waarschijnlijk Einstein. Waarom niet Tesla. Kijk wat ze tegenwoordig voor ons betekenen,

Einstein-> kensplijting

Tesla -> zero point energie

kensplijting/ fusie -> waterstofbom

zero point enerie -> zero point energie bom (nog niet mogelijk), een soort nooit eindigende kern-explosie :-k

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Je post houdt geen vraag in maar is wel interessant om over te discussiëren. Ik heb hem naar een daarvoor geschikter forum verplaatst. Tevens heb ik je bom werkend gemaakt.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 2.337

Re: Tesla

Veel respect voor zijn uitvindingen maar hij heeft ook wel op het eidne van zijn carière veel pseudo-uitvindingen gedaan waar dit er volgens mij ook eentje van is. 8-)

(Maar ik ben nog steeds van het tegendeel te overtuigen als er een paar goede argumenten komen.)

Berichten: 840

Re: Tesla

Doet mij denken aan het spelletje Red Alert 2 :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Tesla

De eifeltoren als een giga teslacoil ;)

Elke theorie of uitvinding is ooit begonnen als een droom of fantasie. Dus misschien...

Al denk ik dat het nogal zal uitlopen als iets van die schild in Highlander 2
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 111

Re: Tesla

Doet mij denken aan het spelletje Red Alert 2  :)
Dat is een opmerking die ik wel vaker hoor als het woord tesla coil valt.. ;) Overgens nummer 724 op m'n todo list, een tafelmodel tesla coil bouwen.
Bij een demonstratie is zijn er hoogere luchtlagen in brand gevlogen, er onstond gekleurde bliksem en een spookachtig blauw licht rond de genen die aanwezig waren.
Dat is een interressante. Bij eerdere experimenten van Tesla schijnen de koeien tot in de verre omtrek vonken te hebben getrokken tussen hoeven en aarde. Die luchtlagen, dat is ook een bekende. Tijdens het testen van de eerste atoombom waren ze bang dat het ding misschien hogere luchtlagen in brand stak. Gelukkig niet gebeurt, want als je eenmaal een hogere luchtlaag aansteekt gaat ie niet meer uit voordat ie opgebrand is. Dat er iets aangestoken is tijdens experimenten van Tesla geloof ik dus niet.
(gezecht word dat de grootste investeerder de regering was, er is een komplot gevormt met machtige mensen in de olie, kolen en aardgas handel die vreesde dat ze door de gratis electrisiteit buitenspel gezet zouden worden.
Tja, iedere groene vrije energie theorie gaat vergezeld van een zwarte complotheorie. Daar kan je ook niet al te veel waarde aan hechten.
Einstein-> kensplijting

Tesla  -> zero point energie
Toch wel interressant, voor Stargate Atlantis had bijna nog niemand van Zero Point Energy gehoord, na Atlantis vliegen de theorieen de grond uit..

Wat dat betreft ben ik het wel met chemaniac eens. Tesla heeft een paar prachtige dingen uitgevonden, maar later ook veel rommel.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Tesla

Waarscheinlijk hebben de makers van SG Atlantis gewoon inspiratie gekregen van tesla.

Wie heeft ook alweer testen gedaan omtrent het bewijzen dat wisselstroom gevaarlijk was en daarmee de electrische stoel uitgevonden? Was dat niet Tesla?

Hoe zit dat met het in brand steken van de hogere luchtlagen? Het verbranden van methaan en andere broeikaseffect gassen?

Zou een simpele opruimings techniek zijn. Al heb ik het gevoel dat we dan Afbeelding gaan doen
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 173

Re: Tesla

Een korte snelle zoektoch leverde mij twee artikelen op die niet digitaal verkrijg baar zijn. (ik neem daarbij dus even aan dat als tesla iets dergelijks zou onderzoeken dat ie er dan ook een artikel over zou schrijven)

Nummer 1

Bibliographic Information

The Disturbing Influence of Solar Radiation on the Wireless Transmission of Energy. Tesla, Nikola. Elec. Rev. West. Elec. (1912), 61 34. Journal language unavailable. CAN 6:18586 AN 1912:18586 CAPLUS

Abstract

The weakening of impulses in wireless transmission is due not to ions liberated by sunlight but to the evapn. of H2O on the side of the earth toward the sun, the conducting particles carrying off more or less of the elec. charges imparted to the ground. The Tesla system of energy transmission through the earth is contrasted with the Herzian wave system.

Indexing -- Section 2 (General and Physical Chemistry)

Electricity

(wireless transmission of)

Number 2

Bibliographic Information

METHOD OF INSULATING ELECTRIC CONDUCTORS. Tesla, Nikola. (USA). U.S. (1900), CODEN: USXXAM US 655838 A 19000814 Patent written in English. Application: US 00-20405 19000615. Priority: . CAN 0:61634 AN 1906:61634 CAPLUS

Patent Family Information

Patent No. Kind Date Application No. Date

US 655838 A 19000814 US 1900-20405 19000615

Abstract

To all whom it may concern: Be it known that I, NIKOLA TESLA, a citizen of the United States, residing in the borough of Manhattan, in the city, county, and State of New York, have invented certain new and useful Improvements in Methods of Insulating Electric Conductors, of which the following is a specification, reference being had to the accompanying drawings. It has long been known that many substances which are more or less conducting when in the fluid condition become insulators when solidified. Thus water, which is in a measure conducting, acquires insulating properties when converted into ice. The existing information on this subject, however, has been heretofore of a general nature only and chiefly derived from the original observations of Faraday, who estimated that the substances upon which he experimented, such as water and aqueous solutions, insulate an electrically charged conductor about one hundred times better when rendered solid by freezing, and no attempt has been made to improve the quality of the insulation obtained by this means or to practically utilize it for such purposes as are contemplated in my present invention. In the course of my own investigations, more especially those of the electric properties of ice, I have discovered some novel and important facts, of which the more prominent are the following: first, that under certain conditions, when the leakage of the electric charge ordinarily taking place is rigorously prevented, ice proves itself to be a much better insulator than has heretofore appeared; second, that its insulating properties may be still further improved by the addition of other bodies to the water;

third, that the dielectric strength of ice or other frozen aqueous substance increases with the reduction of temperature and corresponding increase of hardness, and, fourth, that these bodies afford a still more effective insulation for conductors carrying intermittent or alternating currents, particularly of high rates, surprisingly-thin layers of ice being capable of withstanding electromotive forces of many hundreds and even thousands of volts.

Patent Classifications

U.S.: 156047000.

Indexing -- Section 29 (Leather and Glue)

Berichten: 11

Re: Tesla

Je mag Einstein en Tesla niet met elkaar vergelijken, want Einstein is een theoretische natuurkundige die heel veel heeft kunnen betekenen voor de wereld met zijn algemene en speciale relativiteitstheorie.

En Tesla is een briljante uitvinder die toevallig ook een slechte zakenman is en dus nooit heeft kunnen profiteren van zijn uitvindingen, en hij is vaak ook afgezet door Thomas Edison (zijn zakenpartner in New York). :cry:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Tesla

Volgens mij zijn de "briljante"uitvindingen van tesla dubbelzijdig snijdende dolken.

pas op met je overtuiging. Menig uitvinding is gevaarlijker dan op eerste gezicht leek.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 45

Re: Tesla

Wat dachten jullie van Stephen Hawking dan. Dat is ook een geniaal mannetje.

Berichten: 132

Re: Tesla

cpu schreef:Nikola Tesla had een briljant idee:

het Wardenclyffe project, 5 torens, in Amsterdam, New york, Japan en de Noord- en Zuidpool.

Hiermee zou hij vrijwel gratis, mobiele stroom kunnen halen uit de aarde.
via google: Tesla was received U.S. Patent 685,012 for the means of increasing the intensity of electrical oscillations.

Ook een interessante site die wat meer hedendaagse info erbij geeft: TeslaTech.info

Reageer